Tavırlarına bayıldım. Yeni eser yeni kayıt herhalde?Ben de Pireotikos makamında bir saz eserini paylaşayım, geçenlerde denk geldim
O kanalın videoları efsâne zâten. Ben de hayal ediyordum bir gün bizim yayınladıklarımız bu tarzda yayınlanabilse diye ama çok iş .Ben de Pireotikos makamında bir saz eserini paylaşayım, geçenlerde denk geldim
Mehmet Abi'den (@nihavend) tanıştığım çok güzel bir site var bu tarz meşkler için: Dil Beyti | Türk Tasavvuf Mûsikîsi'nin İcrâsından Oluşan Veri AtlasıBu kaydın ilk yarısında 6-7 eserden müteşekkil bir Buselik ilahi faslı buldum hem şaşırdım hem hoşuma gitti.. Daha önce görmemiştim, belki en önemlisi kadim eserlerin de olması, oturaklı bir fasıl olmuş zannımca.. selam
Yaparız evelallahO kanalın videoları efsâne zâten. Ben de hayal ediyordum bir gün bizim yayınladıklarımız bu tarzda yayınlanabilse diye ama çok iş .
Siteyi biliyordum fakat hep unutuyorum birşey ararken bakmak lazım gerçekten ismi belki buselik meşk olarak girilmemiş ama pek çok eser mevcut gerçekten.. hem de keyifli taksimleri ortamı..O kanalın videoları efsâne zâten. Ben de hayal ediyordum bir gün bizim yayınladıklarımız bu tarzda yayınlanabilse diye ama çok iş .
Mehmet Abi'den (@nihavend) tanıştığım çok güzel bir site var bu tarz meşkler için: Dil Beyti | Türk Tasavvuf Mûsikîsi'nin İcrâsından Oluşan Veri Atlası
Örnek olarak bu bûselik meşki çok seviyorum ve haftalardır dinliyorum: Dil Beyti | 27 Mayıs 2013 Meşki
Sanırım YouTube kanalı bu: https://www.youtube.com/channel/UCkc2UyxfJny-CvWZ-ZxJfZA/videos
Bilmeyenlerimiz için (benim gibi), nedir bu "perde kaldırma"?Tekke musikimizde "perde kaldırma" diye bir uygulama var.
Bilmiyorum Abi, siteyi de zâten Mehmet Abi tanıtmıştı.Nerede olmuş bu meşk acep?
Evet, vakfın ismini veriyorlar. Ben de tam olarak bu meşki nerede yaptılar diye anladım (o vakıf yeri olmayabilir).Anladım alt kısımda yazıyormuş şimdi gördüm.
17. yüzyıldan bir ezgiden bahsetmişken:17. yüzyıldan bir ezgi.
Müthişmiş ya hu...Ben de Pireotikos makamında bir saz eserini paylaşayım, geçenlerde denk geldim
Kantemiroğlu'nun Büzürg Peşrevini ve (aşağıda paylaştığım Constantinople grubunun) bir icrâsını, bir eserin altında paylaşmıştım, ama burada da bir yer hak eden bir eser bence:
Constantinople grubunun icrâsı daha çok 17. yüzyıl sonunu hatırlatıyor (tabii İstanbul kemençesi/Politiki lyra'nın 17. yüzyılda kullanımı Rum çevreleri dışında pek görülmemiş ama Rum müzisyenler arasında müzik eğitimi almış bir betekârın bestesi için uygun sayılır).
Ross Daly ise Kantemiroğlu'nun etrâfındakilerin, kendisinin "cedîd" diye adlandırdığı tarza benzer bir tavır ile icrâ etmiş.
Kantemiroğlu tam bu tarzın gelişimi sırasında İstanbul'da olduğundan iki icrâ da tarihî açıdan mantıklı, ama Kantemiroğlu'nun ana enstrümanı olan tanburun eksikliği hissediliyor (belki de icrâlardan tek beğenmediğim şey).
Kendisinin bir kaç röportajını dinledim, herhalde günümüzde yaşayan en klas ve efendi insanlardan biri. Sanırım en sevdiği bestekâr Rahmaninov idi doğru hatırlıyorsam. Bizim müziği Batı ile sentezlemeye çalışıyor. Orijinal olduğu kesin ve üretkenliği üst derecede. Biraz bence ama ekseni bizim tarafa kaydırsa daha güzel olurdu gibime geliyor. Ben de severek dinliyorum ama aranjmanları çok o diğer tarafa kayıyor. Halbuki hepimizden belki daha iyi biliyor bizim müziğimizi. Bir gün kendisine sormak nâsip olur inşallah, neden bu tarza yöneldiğini bilmek isterdim.Cengiz Onural