Nayi Osman Dede'ye ait meşhur segah saz semaisinin elimizdeki nüshalarını incelemek isterken, İSAM Cüneyt Kosal Arşivi'nde elimizdeki nüshadakine benzer bir melodik yapının seyrettiğini fark ettiğim bir nüsha buldum. Özellikle yürük semai usulündeki (semai olarak yazılsa da darplar, yürük semai olduğunu vurgular nitelikte) dördüncü hanenin, yukarıdaki v1 nüshasındakiyle birebir örtüştüğü görülecektir. Bu vesikanın üzerinde düşünmeye, araştırmaya değer diye düşünüyorum. İlgililere arz ederim.
Kaynak: TDV İSAM Ktp. Cüneyt Kosal Arşivi No: D-50/9
Ayrıca v1 nüshasının kaynaklarından biri olabileceğini düşündüğüm bir tespitim var. İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesi'nde bulunan Y 207/5 numaralı bir hamparsum defterinin içinde bestecisi belirtilmemiş bir "Segah Semai" bulunuyor. Bu defteri yüksek lisans tezinde inceleyen Mine Yener'e göre "Kemani Hızır Ağa'nın Segah Karabatak Peşrevi görülmekte olup ardından bir de Segah Saz Semaisi kayıt edilmiştir. Bu saz semaisinin Kemani Hızır Ağa'ya ait Karabatak Peşrevinden sonra kayıt edilmiş olması sebebi ile Segah Saz Semaisi'nin Kemani Hızır Ağa'ya ait olabileceği düşünülmektedir.". Ben defterdeki vesikanın yine v1 nüshasındaki müzikal yapıya çokça benzediğini düşünüyorum. Defterdeki hamparsum notasını da yine tezin ekinden aktararak ilgililere sunuyorum. Bu vesika Cüneyt Kosal arşivindeki nüshanın da kaynağı olabilir.