- Mesajlar
- 1
- Tepki Puanı
- 4
Rahatülervah Saz Semaisi ve Peşrevi:
Bir Gavsi Baykara hayranı olarak kendisine atfedilen Rahatülervah Saz Semaisini de ele aldım, fakat beste tarzı diğer eserlerinde gözlemlediğimkinden çok farklı geldi bana. Osmanlıca başlığı çözebilmek için notaları Arapça bilen bir arkadaşa gösterdim, 'Neyzen Şevket Udi Bekrahatelervah Saz Semaisi' gibi bir şey çıkardı. Buna dayanarak tahminimce bestenin sahibi büyük bir ihtimalle Gavsi mahlasını kullanan Mahmut Şevket (Özdönmez) Bey olabilir. Fakat bu tahminin doğruluğunu ancak bu işin ehli olan insanlar ispat edebilir. Rahatülervah Peşrevi aynı şekilde incelemek lazım galiba.
Buselik Saz Semaisi:
Arşivde bulunan Buselik Saz Semaisi’nin ikinci sayfası – yani 4. hanenin birinci sırasından sonraki kısım – maalesef kayıp. Özel arşivlere girebilecek arkadaşlar bulabilirse çok sevindirici olur, çünkü merhum neyzenin icra etmeye çalıştığım bütün saz semaileri kulağ(ım)a hem gayet hoş gelip hem de özgün bir beste tarzı gösteriyor.
Bu arada eksik kalan kısmın bir tür sonradan canladırmasını denedim – var olan kısımdaki çeşni, melodik ve ritmik yapılara az çok sadık kalarak. Fakat makam musikisi benim için bir yabancı dil olduğu için bu müzik kültürüne aşina olan arkadaşlar için pek tatmin edici olmayabilir. Kısacası, her türlü eleştiri ve öneriye açığım (ve muhtaçım da aynı zamanda acemi olarak).
Cevaplarınızı bekliyorum!
Mikail
Bir Gavsi Baykara hayranı olarak kendisine atfedilen Rahatülervah Saz Semaisini de ele aldım, fakat beste tarzı diğer eserlerinde gözlemlediğimkinden çok farklı geldi bana. Osmanlıca başlığı çözebilmek için notaları Arapça bilen bir arkadaşa gösterdim, 'Neyzen Şevket Udi Bekrahatelervah Saz Semaisi' gibi bir şey çıkardı. Buna dayanarak tahminimce bestenin sahibi büyük bir ihtimalle Gavsi mahlasını kullanan Mahmut Şevket (Özdönmez) Bey olabilir. Fakat bu tahminin doğruluğunu ancak bu işin ehli olan insanlar ispat edebilir. Rahatülervah Peşrevi aynı şekilde incelemek lazım galiba.
Buselik Saz Semaisi:
Arşivde bulunan Buselik Saz Semaisi’nin ikinci sayfası – yani 4. hanenin birinci sırasından sonraki kısım – maalesef kayıp. Özel arşivlere girebilecek arkadaşlar bulabilirse çok sevindirici olur, çünkü merhum neyzenin icra etmeye çalıştığım bütün saz semaileri kulağ(ım)a hem gayet hoş gelip hem de özgün bir beste tarzı gösteriyor.
Bu arada eksik kalan kısmın bir tür sonradan canladırmasını denedim – var olan kısımdaki çeşni, melodik ve ritmik yapılara az çok sadık kalarak. Fakat makam musikisi benim için bir yabancı dil olduğu için bu müzik kültürüne aşina olan arkadaşlar için pek tatmin edici olmayabilir. Kısacası, her türlü eleştiri ve öneriye açığım (ve muhtaçım da aynı zamanda acemi olarak).
Cevaplarınızı bekliyorum!
Mikail
Bütün Ekli Dosyaları İndir
-
53.6 KB Görünüm: 74