Makam

DîvânMakam Robotu
Messages
45085
Reactions
317

Download all Attachments

Last edited by a moderator:
Messages
124
Reactions
175
YouTube
link
Sakıncası yoksa söylersen sevinirim.
Bu eserdeki usûl Düyek'tir.
Bu Kâr mı? Yoksa Kârçe mi?
Notalarda Kâr yazıyor ama diğer eserlerde olduğu gibi Abdülkadir-i Meragi'nin bestekâr olduğundan şüpheliyim, bu yüzden Kâr'ın doğru olup olmadığını merak ettim.
 
Messages
1006
Reactions
1501
Age
32
Merâgî’nin hiçbir eserinin günümüze ulaşmadığını söyleyebiliriz. Kârçe diye tarihsel bir beste türü yoktur. Bu kavram 20. yüzyılda, bir bilgi eksikliği ya da bazı kâr ya da nakışları diğerlerinden ayırmak için kasten icat edilmiştir. Bütün tarihsel kaynakların ittifakına göre yukarıdaki eser bir kârdır. Ayrıca usûlü Düyek olan başka kârlar da vardır.
 
Messages
124
Reactions
175
YouTube
link
Merâgî’nin hiçbir eserinin günümüze ulaşmadığını söyleyebiliriz. Kârçe diye tarihsel bir beste türü yoktur. Bu kavram 20. yüzyılda, bir bilgi eksikliği ya da bazı kâr ya da nakışları diğerlerinden ayırmak için kasten icat edilmiştir. Bütün tarihsel kaynakların ittifakına göre yukarıdaki eser bir kârdır. Ayrıca usûlü Düyek olan başka kârlar da vardır.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Nezaketiniz için çok teşekkür ederim.
Japonya'da klasik Türk müziği hakkında çok az bilgi var ve ben bunu sadece 'Kâr, büyük usulü kullanır' 'Kâr uzundur' ve 'Kâr terennüm ile başlar' olarak biliyordum.
Haydarname, 'Usûl: Düyek' idi.
Bir de 'Usûl: Devr-i Hindî'den Kâr vardır.
Yeni bilgi edindim. Mutlu.
Çok teşekkürler.
 
Top Bottom