Bestekâr
Mustafa İzzet Efendi (Kazasker)
Güfte Sâhibi
Mahmut Celaleddin Paşa
Makam
Segah
Form
Şarkı
Usûl
Aksak Semai(Ağır)
Kaynak
İSAM - Cüneyd Kosal Türk Musikisi Arşivi, Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45066
Tepki Puanı
564
Eser:
Doldur getir ey saki-i gül-çehre piyale

Bestekâr:

Güfte Sâhibi:
Mahmud Celâleddin Paşa

Makam:

Form:
Şarkı

Usûl:

Güfte:
-

Örnek:
-

Kaynak:

Diğer Bilgiler:
Arşiv No: 3517 -
ISAM, Cüneyd Kosal Türk Mûsıkîsi Arşivi: D-19/72, D-52/41 - s. 75-76, D-60/241 - s. 329, D-77-2/33 - s. 41-42, KD-38/5 - s. 7-8, KD-74/13 - s. 37-38
Defterin başında "Haluk Güneyli'den Mart 1990" notu vardır. (v6)
Defterin başında "İsak Varon'a ait defter / Muzaffer Birtan'dan" notları vardır. (v7)
Defterin başında "Dr. Hamit Hüsnü Bey'in defterlerinden" notu vardır. (v8)
Defterin başında "Sadun Aksüt'ten aldım 1972" notu vardır. (v10)
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Reşit Çağın arşivinde çok mühim ve nadir kayıtlar paylaşılmıştır. Malumunuz çok değerli bir kanal. Ancak bir kayıt ya da eser Eskiplak kanalında paylaşıldıysa her zaman önceliği ona vermeliyiz. Çünki plak kayıtları tek tek kontrol edilip doğru âhenge çekilmek suretiyle düzenleniyor ve sisteme de öyle yükleniyor.
 
Mesajlar
2121
Tepki Puanı
3187
Reşit Çağın arşivinde çok mühim ve nadir kayıtlar paylaşılmıştır. Malumunuz çok değerli bir kanal. Ancak bir kayıt ya da eser Eskiplak kanalında paylaşıldıysa her zaman önceliği ona vermeliyiz. Çünki plak kayıtları tek tek kontrol edilip doğru âhenge çekilmek suretiyle düzenleniyor ve sisteme de öyle yükleniyor.
Hep öyle yapıyorum zaten hocam. Reşit Bey'in bütün arşivi sitemizde tasnîfli vaziyette.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Aykut Karaçam'ın kanalı, diğer kanallardan derlenerek oluşturulmuş değerli bir kanal. Ancak tekerrür etmemesi bakımından aynı kaydın farklı kanallardaki halini vermeyi pek gerekli görmediğim gibi, kafa karışıtırıcı ve zaman kaybettirici buluyorum. Meselâ bendeniz Aykut Karaçam kanalındaki örneğe bastığımda, Münir Bey'in bu şarkıyı radyoda okuduğu bir kayıt vardır, acaba o mu diye baktım. Halbuki bu kayıt, Eskiplak'taki plak kaydından başka bir şey değildi. Dolayısıyla örneklerde tekerrüre meydan vermemek içün dikkatinizi arz ederim..
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3914
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Burada bir önemli noktaya değinmek isterim izninizle.

Öncelikle kayıt arşivimiz henüz çok küçük ve eksiklikleri çok. Yâni nota arşivi gibi komple bir arşiv değil.

İkincisi kayıt arşivi tasnifleri çok ama çok zaman alıyorlar. Bu yüzden orası çok yavaş ilerliyor. Sanırsam kayıt arşivi için tasnifi komple kaldıracağım. Tasnif olayı önünde büyük engel. Kimse de kullanmıyor gibi. O yüzden kayıtların eklenmesi ve ilişkili nota konularıyla ilişkilendirilmeleri yeterli olacaktır.

Üçüncüsü eskiplak kanalını biz tasniflemek için niyetlenmiştik ama başlayamadık. Konuların hepsi şu an bizde mevcut (size kapalı bir alanda). Tasnif edilmeyi bekliyorlar.

Ve son olarak en önemli nokta. Evet, bir çok kaynak kullanıldığı için (ve kullanılacağı için) aynı kayıtlar tekerrür edecektir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir durum var. Yârın bir gün diyelim eskiplak kanalı kapandı diyelim. Bu sefer ortada kayıtsız kalmış olacağız. O yüzden yedekler mühim, biri çalışmazsa, diğeri çalışsın diye. Aslında en iyisi bu kayıtları Youtube üzerinden değil de, sitemiz üzerinden eklenmeleri daha iyi olurdu. Ama telif hakları problemi büyük bir problem. Bu şekilde bu problem olmuyor, topu tâbir-i câizse Youtube'a atmış oluyoruz.

Bir de unutmamak gerekir. Diyelim siz heveslisiniz ve kayıt paylaşmak istiyorsunuz. Size gidip "bunu paylaşamazsınız, bunun kaydı zâten var" mı diyelim? Kime göre neye göre hangi kaydı o halde "ilk" kayıt olarak belirleyeceğiz? Bu gibi sorunlar doğabilir. Kırılan, gücenenler olabilir. O yüzden eşit davranarak hepsini almak daha doğru gibi. Ama 7. kez aynı kayıt paylaşılırsa (ki dediğim gibi kimse o bölümü pek kullanmıyor), o zaman bir limit koyarız. Şimdilik böylesi daha iyi gibi ama tabii ki farklı fikirlere de açığız. Yapabiliyorsak daha iyisini yapmaya çalışırız o fikirler doğrultusunda.
 
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Aynen nota sisteminde olduğu gibi tespit ettiğimiz yanlışı, eksiği ve fazlayı kayıtlar için de getirmek yerinde olur. Böylece bozuk ya da mükerrer kayıtları takipçimize işaret etmemiş oluruz. Eskiplak kapanırsa -Allah saklasın- diğer linki koruz hemen. Zaten eskiplak kapanırsa bundan derhal haberimiz olur. Konuda eksiklik yaşanmaz 😉 Yani tekerrür eden kayıtları kalabalık etmemesi için kaldırmamıza taraftarım. Aramızda -en azından şimdilik- yabancı yok. Dolayısıyla yüklü kaydın aynını buraya yüklememe hassasiyeti konusunda arkadaşlarımızı ikaz edebiliriz. Herşey Divanmakam’ın daha güzel, daha özenli ve daha kullanışlı bir sistem olması için 😉
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3914
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Söylediklerinizde haklısınız.

Altyapı olarak biraz sıkıntı var ancak. Yâni sistematik olarak nasıl olmalı emin değilim. Zâten planlarımda dediğim gibi tasnif olayını kaldırıp, sâdece kayıtların olmasını sağlarsak, sanırsam sizin dediğinizi yapabiliyor olacağız.

Zaman olarak ancak bunu şimdi yapmamız mümkün değil. Henüz binlerce notayı giriyoruz sisteme. Onlar bittikten sonra böyle bir şeye başlayabiliriz anca. Not alıyorum bunları.
 
Mesajlar
1580
Tepki Puanı
2703
Bu arada ben o bozuk kayıttan dinlediğim için şarkıyı, ne zaman mırıldansam "piyâle" kısmı gelince aklıma o takılma geliyor:))

Münir Beyin Beyâti Ayin kaydında 3. selam başında bir uğultu var ( kayıtlar Yeşilköyde yapılmış bilgisinden dolayı mı nedir Tren sesine benzetirim) "Gül şüküfte..." kısmını okurken o sesi hep duyarım. tuhaf... :)
 
Üst Alt