Bestekâr
Mehmet Ağa (Küçük)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Zavil
Form
Ağır Semai
Usûl
Aksak Semai
Kaynak
Dârülelhân Külliyâtı, Nota Arşivleri, Sanat Müziği Notaları
Nota Yazarı
Mustafa Eren Güzel

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45071
Tepki Puanı
484

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1549
Tepki Puanı
1974
Darulelhan'a göre ilk ölçü sonu la-sol-fa-sol-sol, ama diğer notalara göre la-sol-fa-la-sol.
Darulelhan'a göre terennümün 3. ölçüsü do bekar, ama diğer notalar do#'li

Bekir Bey ilk ölçüyü la-sol-fa-la-sol okuyor, terennümün 3. ölçüsünü do bekarlı, ama öyle notayı bulamadım? Hangisini yazsam şaşırdım :) Darulelhan sağlamdır ama Bekir Sıdkı hocamız da var bir yanda :)

 
Mesajlar
1178
Tepki Puanı
1766
Yaş
33
Bekir Sıtkı Sezgin klasik meşk usulünden yetişmedi. Bu eserleri çoğunlukla notadan, kendi kendine öğrendi ve icra etti. Kayıtlardaki üslubunu buna göre değerlendirmekte fayda mülahaza ediyorum. Eğer icrasında başka bir nüshaya istinad etmediyse bu farklılığı şahsi tasarrufu olarak değerlendirebiliriz. Nota yazarken Bekir Bey’i kaynak kişi olarak görmenin pek isabetli olmadığı kanaatindeyim. Fakat onun icrası elbette ayrıca icraya alınabilir, ben bunun da bu eserler için pek lüzumlu olmadığını söylemeliyim. Zaten son devirdeki zevatın hemen tamamı bizim bugün ulaşabildiğimiz notalardan seslendirdiler bu eserleri. 😉
 
Üst Alt