Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
... güfteli ve Kürdîlihicazkâr makamında bir eser var mıdır?
İnternette arıyorum bulamıyorum ama varlığı iddia ediliyor ve icra edilmesi beklentisi var... Bulamıyorum. Bilen bulan varsa ve çok acilen yardımcı olursa çok çok makbule geçer...
Selamlar...
Bu eserin buradali v1 notasına bakınca bu eserin Uşşak Makamı'nda olduğunu düşünemiyorum. Açıkça Uşşak başlanmış Karcığar bitirilmiş bir eser, niçin Uşşak diyoruz?
Bu eserin güftesinde bir terslik olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki;
"Mürg-i dilimi (gönül kuşumu/bülbülümü)" düşürüyorum ama neden ayrılık ateşine düşürüyorum? Halbukü "gonce-i gülfâme (gül dudaklı goncaya)" düşürmem gerekmiyor mu, bülbül güle âşık olmuyor mu?
Aynı şekilde, "Sadpâre dili (yüz...
Eser:
Can kafesten uçmadan gel
Bestekâr:
Belirsiz
Güfte Sâhibi:
Hulûsi Ömer Efendi (Şah Hulûsî)
Makam:
Hüzzam
Form:
İlahi
Usûl:
Değişmeli
Güfte:
"Can kafesden uçmadan gel
Ruhu sultân idegör
Geç aradan göçmeden gel
Nûru burhân idegör
Sen hakîkat râhına ir
Can gözünü açagör
Gel...
Telefondan eklemeye çalışmıştım ama bilgisayardan eklesem en doğrusu galiba. Notanın bilgisayarla yazılmış olanına denk gelemediğim için kendim yazmıştım, buraya ekleyeyim istedim. Bütün olay o yani :)
Eser:
Kalb-i Zârım Gamla Oldu Dağdâr
Bestekâr:
Ahmet Rasim Bey
Güftekâr:
Ahmet Rasim Bey
Makam:
Sabâ
Form:
Şarkı
Usûl:
Aksak (Ağırca)
Güfte:
"Kalb-i zârım gamla oldu dağdâr
Akl ü fikrim hasretiyle târümâr
Öldür ey aşk, bâri sen ol kâmkâr
Geçti artık, n'olsa olmam bahtiyâr"...
Eser:
Ne kadar dertliyim bilsen (Ayrılık)
Bestekâr:
Necip Celâl Andel
Güftekâr:
Belirsiz
Makam:
Nihâvend
Form:
Tango
Usûl:
Nim Sofyan
Güfte:
Kaynak:
hep güzel şeyler (isimli üye)
Diğer Bilgiler:
Münir Nûreddin Selçuk'un bir taş plak icrâsından deşifre ile notaya...
Bildiklerim hep güncel ses kayıtları. Hüseyin Turan'ın var mesela. Hatta bana göre Barış Manço'nun Dağlar Dağlar'ının başındaki o meşhur Cüneyd Orhon icrası Klasik Kemençe girişi de halk müziği tipinde bir icra. Bana göre tabii.