Bestekâr
Faik Bey (Hacı)
Güfte Sâhibi
Ahmet Feyzi Bey (Muallim)
Makam
Nihavend
Form
Şarkı
Usûl
Curcuna
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45066
Tepki Puanı
565

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Hayır, Curcuna, Aksak Semai, Yürük Semai usulleri arasında yüzyıllara sari bir ilişki var. Biri yekdiğerine dönüşebiliyor, aynı müzik cümlesi ufak farklılıklarla bu usuller içinde ifade edilebiliyor. Mesela pekçok saz semaisi eskiden yürük semai ikaında iken bugün aksak semai usulünde icra ediliyor. Uğur Ekinci’nin teorisine göre yürük semai usulünde bestelenmiş pekçok eser aksatılarak icra ediliyordu ve nihayet aksak semaiye dönüşerek son devre ulaştı.
 
Mesajlar
19
Tepki Puanı
30
Eserin güfte sahibi Ahmed Feyzi (Muallim)
Bestekarı ise Hacı Faik Bey imiş.
Usule de Yürük semai yazılması daha doğru olabilir. Aslında o şekilde geçiyormuş benim anladığım. Ayrıca eserin aslı videoda da geçtiği üzere sultanı sensin şeklinde imiş
İlgili video linkini aşağıya bırakıyorum
Aynı zamanda örnek icra olarak da dinlenilebilir.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
2517
Tepki Puanı
3914
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Çok şaşırdım doğrusu. Belki de en bilinen eserlerden biri, en azından bu kültür ile ilgilemeyenlerin bile bildiği bir eserin bestekârının bu zamâna kadar yanlış bilinmesi çok şaşırtıcı. Binlerce kez radyolarda yanlış anons edilmiş oluyor.

Yönlendirme için teşekkürler @Bilal Atay ve bu bilgiyi ortaya çıkaran Hüseyin Bey'e de minnettârız @huseyink . Düzenlemeleri yaptım.
 
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Arkadaşlar bu eserin çok eski bir nota nüshasını bulamadım, erken güfte kitaplarında da yer almıyor ne yazık ki. Dolayısıyla bu tek belge bile, erken bir tarihe ait oluşu ve bizzat güfte sahibinin ifadesini taşıması sebebiyle, eserin Hacı Faik Bey’ kaydedilmesini gerekli kılıyor. Eserlerimizin doğru bilgilerle künyelenmesi elzemdir ve çok değerli bir gayrettir. Hüseyin’e dikkati ve bilgilendirmesi için teşekkür ederiz.
 
Üst Alt