Mesajlar
140
Tepki Puanı
264
Yaş
37
YouTube
link
Bana kalırsa Tanbur öğreniminde perdelerin hangi makamda, hangi şekilde basılacağını öğrendikten sonra, Tanburi bestekarların eserlerini geçmek doğru olacaktır. Örneğin; Zeki Mehmet Ağa'nın Neva Peşrevi, Refik Fersan'ın Rast Peşrevi, Gazi Giray Han'ın Mahur Peşrevleri gibi.
Daha sonra küçük ve aksak usullerin tatbiki için özellikle Saz Semaileri, Longa, Sirto ve Zeybekler geçilebilir. Örneğin; III. Selim'in Suzidilârâ Saz Semai, Abdulaziz'in Hicaz Sirtosu, Tanburi Cemil'in Rast Zeybek Havası gibi.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
425
Tepki Puanı
566
YouTube
link
Bana kalırsa Tanbur öğreniminde perdelerin hangi makamda, hangi şekilde basılacağını öğrendikten sonra, Tanburi bestekarların eserlerini geçmek doğru olacaktır. Örneğin; Zeki Mehmet Ağa'nın Neva Peşrevi, Refik Fersan'ın Rast Peşrevi, Gazi Giray Han'ın Mahur Peşrevleri gibi.
Daha sonra usullerin tatbiki için özellikle Saz Semaileri, Longa, Sirto ve Zeybekler geçilebilir. Örneğin; III. Selim'in Suzidilârâ Saz Semai, Abdulaziz'in Hicaz Sirtosu, Tanburi Cemil'in Rast Zeybek Havası gibi.
Önerileriniz için çok teşekkür ederim, dikkate alacağım.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Bence bu durum seviyeye göre değişen bir durum. @liberace87 örnekleri çok güzel ve yerinde ve bence bu örnekler orta seviyeye gelmişler için.

Eğer daha başlardaysak, bence metodları izleyerek ilerlemeliyiz. Oradaki seçilen örnekler başlayanlar için seçilmiş olacaklardır.

Ama bu iki seviyeyi de geçtiysek, o vakit ajilite isteyen eserler olabilir, örnek Şerif Muhiddin Targan Bey'in eserleri ya da örnek olarak Haydar Tatlıyay'ın Nihavend Sigan'ı gibi.

Sanırım konservatuarlarda saz icrâcılarına sınav olarak Reşat Aysu Bey'in eserlerinden veriyorlar. Onları çalabilen, her şeyi çalabilir gözüyle bakılıyor sanırım.

Not: Bunları hiç bir enstrüman çalamayan birisi olarak söylüyorum, fikirlerim doğru olmayabilir, bilginize.
 
Üst Alt