Bestekâr
Rifat Kayakök
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Acem Kürdi
Form
Saz Semaisi
Usûl
Aksak Semai
Kaynak
Sanat Müziği Notaları
Mesajlar
1580
Tepki Puanı
2703
Rıfat Kayakök ile alakalı, Viyolonselist, Müzikolog, Tunus Konservatuarı Kurucusu, ve
(Yalova Musiki Derneği Kurucularından? 84 senesinde kurulmuş aynı kişi olmayabilir.)
başka bir bilgi bulamadım nette. Bu saz Semaisini tranpoze ederek yazmış, Ayrı makam başlığı yerine normal Acemkürdi Makamı altına kaydetmek lazım. tabi çevrilmiş notasıyla birlikte :)
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Hocam, plan olarak şöyle bir şey düşündüm. Bence bu gibi eserleri biz en iyisi 2 makam altında kaydetmeliyiz, böylelikle fazla bilgiyi kurtarmış oluruz, o da şu şekilde :

Makam:
Acem Kürdi, Acem Kürdi (Yegahta)

Böyle kaydederek hem Acem Kürdi arayanlar bu eseri bulacak, ama daha detaylı isteyen de ikinci şeykliyle de arayabilecek.
İki başlık altında olacak yâni.
 
Mesajlar
1580
Tepki Puanı
2703
Yegahta olan tek bir örnek var ki bunu kendisi için transpoze yazmış olma ihtimali var. Bu notayı da koruyarak Acemkürdi başlığı yeterlidir kanımca. Diğer türlü ayri bir karışıklık vesilesi olacaktır.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Yegahta olan tek bir örnek var ki bunu kendisi için transpoze yazmış olma ihtimali var. Bu notayı da koruyarak Acemkürdi başlığı yeterlidir kanımca. Diğer türlü ayri bir karışıklık vesilesi olacaktır.
Bu eser özelinde tek bir örnek var, evet. Ama mesele bu eserden biraz daha büyük. Transpoze edilmiş bir çok eser var böyle.

Yâni genel anlamda bir işlem yapılacaksa, hepsine aynı uygulamayı yapmalıyız. En iyisi biz bunu özel olarak konuşalım Abi.
 
Üst Alt