Bestekâr
İsak Efendi (Tanburi)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Rehavi
Form
Peşrev
Usûl
Zincir
Kaynak
Sanat Müziği Notaları
Mesajlar
186
Tepki Puanı
101
Bu parcanin analizi hakkinda bilgi edinebilecek kimse yokmu.. lutfen. Zencir usulunde :birinci hane teslimle usulu tamamlior . Fakat 2 . Haneden itibaren usul ileride kalior ve bir sonraki haneye usul bitmeden gecio. Ve parca bitiminde usulun bitmesine zaman kalior..
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
27
YouTube
link
Bu parcanin analizi hakkinda bilgi edinebilecek kimse yokmu.. lutfen. Zencir usulunde :birinci hane teslimle usulu tamamlior . Fakat 2 . Haneden itibaren usul ileride kalior ve bir sonraki haneye usul bitmeden gecio. Ve parca bitiminde usulun bitmesine zaman kalior..

Evet ikinci hanede 8 zaman eksik kalmış. Eserin asıl notasını nereden bulabilirim bilmiyorum ama araştırırım.
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
27
YouTube
link
Bu parcanin analizi hakkinda bilgi edinebilecek kimse yokmu.. lutfen. Zencir usulunde :birinci hane teslimle usulu tamamlior . Fakat 2 . Haneden itibaren usul ileride kalior ve bir sonraki haneye usul bitmeden gecio. Ve parca bitiminde usulun bitmesine zaman kalior..

Yalnız öyle de ilginç ki, iki nota yazımında da aynı yerde eksikler var. Ya bestekarın elinden böyle çıktı ya da daha eski olan nota yazısında hata var, çünkü belli ki bilgisayarla yazılmış olan yeni nota eskisinden kopyalanmış.

Zencîr Usûlü'nün 112 zamanda kalıp kalmaması meselesi de söz konusu olabilir. Ya 112 zamanlı bir Zencîr de vardı ya da 124 zamanlı bir Zencîr de vardı. İkisinden biri vardı.
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
27
YouTube
link
Ahmet Hakkı Turabi'nin sanat yönetmenliğini yaptığı "şifanağme" isimli albümde bu eserin icrası var ama aynen bu iki notadaki gibi. Bir de, ikinci hanenin son ölçüleri tam bir hane bitişi ve mülazimeye teslim hissi veriyor. Bu da bende "acaba Tanburi İsak bu eseri böyle mi besteledi ki" düşüncesini uyandırıyor.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3896
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Ahmet Hakkı Turabi'nin sanat yönetmenliğini yaptığı "şifanağme" isimli albümde bu eserin icrası var ama aynen bu iki notadaki gibi. Bir de, ikinci hanenin son ölçüleri tam bir hane bitişi ve mülazimeye teslim hissi veriyor. Bu da bende "acaba Tanburi İsak bu eseri böyle mi besteledi ki" düşüncesini uyandırıyor.
Ben de şu an Youtube'da bu eseri arıyordum.
Sanırsam, eğer yanlışım yoksa, 2. hânenin tam sonuna denk gelen yeri linkliyorum.


5:30-5:38 arası.

Buradaki usûl tamamlanmadan mı bitiyor yâni? Maalesef usûl bilgim çok zayıf.

Sâyenizde forumumuzun ilk muammâsı çözüldü, çok teşekkürler :).
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
27
YouTube
link
Buradaki usûl tamamlanmadan mı bitiyor yâni? Maalesef usûl bilgim çok zayıf.

Yok teslim kısmının sonu değil de, 2. hanenin sonunda 8 tane dörtlük eksik. haneler 88 zamanlı olması lazım ki 32 zamanlı teslim ile birleşip 120 zamanı tamamlasın.

Ayrıca şu an olaya tamamen matematiksel bakıyorum, eserin müzikal durumuna ise tamamen duygularımla bakıyorum, nasıl hissediliyor diye. Tek bildiğim, 120 zamanlı Zencîr Usûlü'nün 16+20+24+28+32 zamanlı usûllerden oluştuğu.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3896
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Yok teslim kısmının sonu değil de, 2. hanenin sonunda 8 tane dörtlük eksik. haneler 88 zamanlı olması lazım ki 32 zamanlı teslim ile birleşip 120 zamanı tamamlasın.
Ben de onu kastetmiştim (2. hânenin sonuna isâret etmek istedim, teslimin sonuna değil), yanlış yere mi linkledim acabâ? Merak ettiğim olay ise, yukarıdaki videoda 8 dörtlüğün eksik olmasını nasıl çözmüşler? Yâni 2. hânenin sonundan îtibâren teslime geçerken 8 dörtlük vuruşu atlamışlar mı, yoksa teslim bitince 3. hâneye geçmeden önce mi son usûl vuruşlarını atlamışlar? Bilmem anlatabiliyor muyum?

Ayrıca şu an olaya tamamen matematiksel bakıyorum, eserin müzikal durumuna ise tamamen duygularımla bakıyorum, nasıl hissediliyor diye. Tek bildiğim, 120 zamanlı Zencîr Usûlü'nün 16+20+24+28+32 zamanlı usûllerden oluştuğu.
Evet, anladım, teşekkürler. Usûlleri ezberlemem lâzım en kısa sürede. Hangi usûlün kaç zamanlı olduğunu bilmiyorum çoğu zaman, çok zayıfım o yönde.
 
Mesajlar
186
Tepki Puanı
101
Eger 80 zamanli bi usul kullanmissa belki tamam. Ama parca usulle butunluk icindemi cozemedim. mesut cemil beyin kaydindada ayni sekilde calinmis.guvenemiyorumdaD: Ilginiz icin tesekkurler.he sifanamenin ussak pesrevdeds 3. Hanede erken teslim var 2 nota mevcut birisi aynen oyle eksik. diger notada tamamlanmis ama biraz sahte geldi bana emin degilim.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
186
Tepki Puanı
101
ilgilendiginiz icin sagolun . Ben yoksa konuyu unutmustum. Beste nin bir notasida coban giray handa cikti(?-1630) oysaki tanburi isak 1745 dogumlu internetten hizlica bakarak soyluyorum. Teslim yanlis yere yazilmis olay bundan ibaret iki porte geride yazio bu notada ise. Bir de anlamadim buldugum bu giray han notasinda hanelerde tekrar isaretimi var acaba eger varsa yine olcu tamamlanmasi neye gore olcak tekrar isareti goruyorum dogrumudur. Fikir bekliorum . Yalniz bu cok onemli idi bu tespit ten sonra bazi eserlerin duzeltmeye ihtiyaci var oldugu ortada. Sifanamede ritimci 120 4 degilde 120 8 lik mi vuruyor yoksa velvelemi bilemedim. Tekrar konusundada zirefkent sifnamedeki ayni sekilde bu sitede belirsiz makamlarda notsi. Lakin tekrarlar var. Sifanmede tekrarlar yok . Yorum bekliorum.
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
27
YouTube
link
ilgilendiginiz icin sagolun . Ben yoksa konuyu unutmustum. Beste nin bir notasida coban giray handa cikti(?-1630) oysaki tanburi isak 1745 dogumlu internetten hizlica bakarak soyluyorum. Teslim yanlis yere yazilmis olay bundan ibaret iki porte geride yazio bu notada ise. Bir de anlamadim buldugum bu giray han notasinda hanelerde tekrar isaretimi var acaba eger varsa yine olcu tamamlanmasi neye gore olcak tekrar isareti goruyorum dogrumudur. Fikir bekliorum . Yalniz bu cok onemli idi bu tespit ten sonra bazi eserlerin duzeltmeye ihtiyaci var oldugu ortada. Sifanamede ritimci 120 4 degilde 120 8 lik mi vuruyor yoksa velvelemi bilemedim. Tekrar konusundada zirefkent sifnamedeki ayni sekilde bu sitede belirsiz makamlarda notsi. Lakin tekrarlar var. Sifanmede tekrarlar yok . Yorum bekliorum.

Merhaba, şimdi gördüm mesajınızı. Çok meşguliyet var bir konserin provasındayım, en yakın uygun zamanda cevap vermeye çalışacağım. Yalnız teslimler hep 32 zamanlı. Dolayısıyla haneler hep 88 zamanlı olmalı ama 2. 3. ve 4. Haneler 80 zamanlı yazılmış. Bu biraz bilerek yapılmış gibi, bana sanki bestekar kendi bilerrk böyle yapmış gibi geliyor.
 
Mesajlar
788
Tepki Puanı
2329
hep güzel şeyler' Alıntı:
Yalnız teslimler hep 32 zamanlı. Dolayısıyla haneler hep 88 zamanlı olmalı ama 2. 3. ve 4. Haneler 80 zamanlı yazılmış.

Arif beyin işaret ettiği şu: Çoban Giray'a atfedilen notada teslim iki ölçü geriden başlıyor. Böylece teslim 32 değil, 40 zamanlı hale geliyor ve hali hazırda 80 zamanlı olan 2, 3 ve 4. hanelere eklendiğinde matematiksel problem ortadan kalkıyor.

66902


Zincir usulünde 40 zamanlı teslim için benzer örnekler var: Arabzade'nin Şevk-i Cihan peşrevi, Kemani Ali Ağa'nın Şehnaz Peşrevi, yine Tanburi İsak'ın Beste Hisar Peşrevi vb..

arif' Alıntı:
Bir de anlamadim buldugum bu giray han notasinda hanelerde tekrar isaretimi var acaba eger varsa yine olcu tamamlanmasi neye gore olcak tekrar isareti goruyorum dogrumudur. Fikir bekliorum .

Hane sonlarındaki işaret tekrar işareti değil, eski yazıyla "teslim" yazıyor.


İşin ilginci, Mesud Cemil Bey'den Ahmet Hakkı Turabi'ye kadar ulaşabildiğimiz icraların hepsinde usule uymayan notanın kullanılmış olması. Hadi Mesud Cemil beyin saz heyetinde ritim saz yok; Ahmet Hakkı Turabi'nin saz heyetinde bangır bangır kudüm vuran kişi ne vuruyor, neye göre vuruyor acaba?
 
Mesajlar
186
Tepki Puanı
101
Ritim olmasada usul onemli . basta zenciri 120 8 lik vuruyor benim anladigim sonra karisio ben takip edemedim
 
Mesajlar
788
Tepki Puanı
2329
Evet, teslim yazısından sonra, teslimi de kapsayacak şekilde tekrar işareti var. Bu şekilde tekrar, usulde bir problem yaratmaz sanırım.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3896
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Arif beyin işaret ettiği şu: Çoban Giray'a atfedilen notada teslim iki ölçü geriden başlıyor.
O zaman Çoban Giray'a atfedilen nota İsak Efendi'nin Rehâvî Peşrevi mi oluyor? Öyleyse o eseri silip, notasıni buraya aktaracağım.

İşin ilginci, Mesud Cemil Bey'den Ahmet Hakkı Turabi'ye kadar ulaşabildiğimiz icraların hepsinde usule uymayan notanın kullanılmış olması. Hadi Mesud Cemil beyin saz heyetinde ritim saz yok; Ahmet Hakkı Turabi'nin saz heyetinde bangır bangır kudüm vuran kişi ne vuruyor, neye göre vuruyor acaba?
:D
Demek ustalar bile dikkat etmemiş bu duruma, hayret.
Hattâ Ahmet Hakkı Turabi'nin kaydının altında bir yorumda aynı bu meseleye dikkat çekmiş bir müzisyen.
(Ben de sizlerin sâyesinde o yoruma bir yorum yazacağım, durumun anlaşılması bakımından).
 
Mesajlar
186
Tepki Puanı
101
Girayhan daki notanin devaminda silik bi kisim var o kisim in arasindada bi teslim gozukuyor. Taksim li bitis gibi belki
 
Üst Alt