Bestekâr
Gazi Giray Han (Tatar)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Zirefkend
Form
Peşrev
Usûl
Darb-ı Fetih (Ağır)
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45068
Tepki Puanı
524

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Mesajlar
1245
Tepki Puanı
1839
Yaş
34
Hiçbir acelesi yok, şöyle yapıyorum, yeniden yazılması gerektiğini ve istifade edileceğini düşündüğüm eserlerin konuları altına not alıyorum. Bunları vakit buldukça yazalım ve sonra aramızda mukabele edelim. Böylece bu eserleri sağlam bir şekilde sisteme yükleyelim.
 
Mesajlar
1556
Tepki Puanı
1991
Hiçbir acelesi yok, şöyle yapıyorum, yeniden yazılması gerektiğini ve istifade edileceğini düşündüğüm eserlerin konuları altına not alıyorum. Bunları vakit buldukça yazalım ve sonra aramızda mukabele edelim. Böylece bu eserleri sağlam bir şekilde sisteme yükleyelim.
İlk haneyi yazdım ama v3'ten okumak biraz zor ve teyit istiyor. :)
 
Son düzenleme:
Mesajlar
1245
Tepki Puanı
1839
Yaş
34
1- Üçüncü ölçü do. si do re do2 re2 olacak.
2- Dördüncü ölçü: re do re do do re do si; son not la değil.
3- Ondördüncü ölçü: si do si la sol la
Not: Azizim epeyce karışmış si'ler la yazılmış, ölçü düzeni karışmış. Bu sebeple daha fazla yürütemedim. Bir de metronom vermemiş notayı yazan zat, birebir çeviride böyle bir tercihten kaçınalım. Metronomu kendi zevkimiz doğrultusunda belirlememiz bir sıkıntı yaratabilir. ;)

Faruk Bey kardeşimizle beraber bir bakın arzu ederseniz, sonra tekrar bakabiliriz. Levent hocam da bakarsa iyi olur. Ne kadar göz, o kadar sağlam iş. Divanmakam çalışıyor..:)
 
Mesajlar
1556
Tepki Puanı
1991
1- Üçüncü ölçü do. si do re do2 re2 olacak.
2- Dördüncü ölçü: re do re do do re do si; son not la değil.
3- Ondördüncü ölçü: si do si la sol la
Not: Azizim epeyce karışmış si'ler la yazılmış, ölçü düzeni karışmış. Bu sebeple daha fazla yürütemedim. Bir de metronom vermemiş notayı yazan zat, birebir çeviride böyle bir tercihten kaçınalım. Metronomu kendi zevkimiz doğrultusunda belirlememiz bir sıkıntı yaratabilir. ;)

Faruk Bey kardeşimizle beraber bir bakın arzu ederseniz, sonra tekrar bakabiliriz. Levent hocam da bakarsa iyi olur. Ne kadar göz, o kadar sağlam iş. Divanmakam çalışıyor..:)
Metronomu kaldırmayı unutmuşum :) Onları düzeltip atacağım inaşallah :)
 
Mesajlar
1245
Tepki Puanı
1839
Yaş
34
Çok enteresan bir eser, 5 haneli. Elbette Gazi Giray Han'ın olma ihtimali zor ama şimdilik bestekârına karışmıyorum. Zamanı gelince bakacağız. Saz eserleri daha karmaşık bir konu. Çözmek mümkün çoğu zaman, ama çok zahmetli, uzun zaman istiyor, her zaman da çözemiyorum. Kaynaklar yetersiz kalabiliyor maalesef.
 
Mesajlar
221
Tepki Puanı
101
hakkaten elınıze saglık cok onemlı bır hızmet. fakat anlamadıgım bısey var ısretlerın anlayısı farklımı. mesela ben eskı notada buselık uzerıne 1 koma dıyez goruorum sız bemol koymussunuz lutfen bılgılendırırmısınız.ayrıca teslımde tekrar verıor sız yaznmamıssınız . emegınıze saglık yınede sadece bıldıgınız bır seymı var dıye soruorum ona gore kayıt yapacagım. hanelerdede aynı sekılde. bırde teslım hane ıle bır tekrar olması da muhtemel mıdır. kulaga hos gelmesı acısından sorgulamıorum. bızzat terapı ıcın onemlı
 
Son düzenleme:
Mesajlar
158
Tepki Puanı
258
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
YouTube
link
cevap yazcak bırı yokmu notada buselıkte 1 koma dıyez var ne dersınız
Arif Bey burada konuşulanları çok takip edemedim ama şu buselik perdesine koma diyezi konulan notalarla ilgili birkaç şey arz edeyim. Öncelikle 19. yy'ın başından bu yana yaygınlık kazanıp kullanılmaya başlayan porteli müzik yazısının temsil ettiği sesler ile Türk makam müziğimizin sesleri, bir oktavlık skalada çokça örtüşemezler malumunuz. Ali Ufki Bey'in 17. yy'daki denemelerini bir kenara bırakacak olursa, yaklaşık 200 yıldır bu müzik yazısı sistemiyle kendi müziğimizin seslerini ifade etmeye çalışmışız. Akademik yaklaşımlarda bile statik perdelerimizin nicelik ve niteliklerine dair bir görüş birliğinden söz etmek güçken, musikişinas kesimin bireysel kabullerinden doğan karmaşa yine hepimizin malumudur. İşte yukarıda bahsettiğiniz durum da porteli müzik yazısıyla makam müziğimizi ifade etme çabalarından birinin örneğidir. Avrupa müziğiyle ilgilenenler, piyanonun beyaz tuşlarına atadıkları sesleri "doğal" (do, re, mi...) kabul edip siyahlara atadıklarını beyazlara referansla (do diyez, mi bemol...) nasıl ifade ediyorlarsa, biz de çizgiler üzerine gelecek arızasız seslerimizi referans kabul edip, diğerlerini bunlar üzerinden çeşitli arıza işaretleriyle temsil etmişiz. İşte bu arızasız seslerin ne olduğuna dair görüş farklılıkları, bu müzik yazısı sistemini makam müziğimize uyarlarken farklı uygulamalar ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Mesela bugün oldukça yaygın olan müzik yazısı sistemi, Hüseyin Sadettin Arel'in müzik teorisine dayandırılır ve "arızasız/doğal" seslerden biri de buselik'tir. Ancak kendisinden evvel bu benzer bir teori öne süren Rauf Yekta Bey için buselik doğal bir ses değildir; arızasız gösterilemez. Bu civardaki arızasız olan ses segah'tır. Dolayısıyla porteye baktığınızda si çizgisine yerleştirilen notayı bugün buselik kabul ederiz ama Arel'in teorisi yaygınlaşmadan evvel orataya çıkmış olan Rauf Yekta Bey'in müzik yazısı ekolünde si çizgisinde arızasız olarak görülen nota segah'tır. O yüzden, o anlayışa göre buselik yazmak isteyen kişi segah'a göre koma diyezi kadar tiz kalan buselik'i, sizin de fark ettiğiniz gibi koma diyeziyle gösterir. Olay bundan ibarettir. Mesela bu iki yazım türü aslında birbirine çok benzese de ciddi farklar görmek isterseniz Abdülkadir Töre-Ekrem Karadeniz teorisini incelemenizi tavsiye ederim. Hem değiştirici işaretler, hem perde isimleri ve frekansları hem de yazım stili oldukça farklıdır.
 
Mesajlar
221
Tepki Puanı
101
Anladim emeginiz icin cok tesekkur ederim. Bu benimde aklima geldi. Fakat yazan kisi ( eski notadan bahsediorum) bazi yerlerde zaten 1 komalik bemol isaretini kullanior oralarda kullanior iken kullanmadigi yerleri bu sebepten buselik olarak zaten algilamiormuyuz. Boyle bakildiginda nota yazan kisi dalgindidami karmasa iceren bir nota yazdi yoksa bir bildigi mi var. Asil soru su makam musikisinda tiz buselik diye bisey varmi varsa arastiralim yok derseniz sizin dediginiz gibi segahi natural kabul ederiz olur biter. Bir asamadada calariz farkli calimlari kiyaslariz hislerle karar veririz.
 
Mesajlar
221
Tepki Puanı
101
Ben sizi yaniltior olabilirim ozur dilerim segah isaretini yanlis gormus olabilirim.. iyice bi inceliyecegim tesekkurler. Faruk inan beyin yazdigina guvenecegim. Sadece tekrarlar kismina takildim
 
Mesajlar
221
Tepki Puanı
101
Birde tekrarlarla ilgili bir sorum daha vardi. parcanin eskisinde tekrarlar var, onlari oldugu gibi anlamaliyiz yoksa eski notada okurkende farkli bir anlayismi var? ... Tesekkurler
 
Üst Alt