Bestekâr
Cemil Bey (Tanburi)
Güfte Sâhibi
Yok
Makam
Pesendide
Form
Taksim
Usûl
Belirsiz
Kaynak
Orkun Zafer Özgelen, Tanbûrî Cemil Bey Külliyâtı
Mesajlar
140
Tepki Puanı
264
Yaş
37
YouTube
link
Eser:
Pesendide Kemençe Taksimi

Bestekâr:

Güftekâr:
yok

Makam:

Form:

Usûl:
Belirsiz

Güfte:
yok

Kaynak:
Tanburi Cemil Bey Külliyatı-Kalan Müzik albümünden

Diğer Bilgiler:
III. Selim tarafından tertip edilen bu makamda, literatürde çok az eser ve taksim bulunmaktadır. Bu nedenle kanımca, Tanburi Cemil Bey'in yaptığı bu taksim önem arzetmektedir. Nazari bilgilerde donanımda Segâh perdesi olması gerektiğinden bahsetse de, Tanburi Cemil'in yaptığı bu taksimde Segâh değil Buselik perdesini çokça duyduğumuzdan, donanıma konulmamıştır. Taksimin geneli itibari ile Cemil Bey, Nişabur çeşnisinden dolayı Buselik perdesini kullanmıştır ve perdeyi yalnızca karara giderken pestleştirmiştir.

 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Mesajlar
2121
Tepki Puanı
3187
Çok teşekkür ederiz, ellerinize sağlık. Harika bir taksim gerçekten. Ne zaman bu taksimi dinlesem aklıma hep Mehmed Ağa'nın Hafif îkâ'ındaki murabba'ı geliyor. ''Ne zaman ol gözü mestâne gelir hatırıma''. İşleyiş bakımından pek uyuyorlar birbirlerine. Tekrardan teşekkür ederim.

Not: Nota konu ismiyle ilişkilendirildi.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Ben çok teşekkür ederim. Bu site benim ve Türk makam müziği sevenlerin hayatına güneş gibi doğdu son yıllarda gerçekten. Çok istifade ediyoruz.
Biz teşekkür ederiz. Sizlere bir faydası oluyorsa, bu gerçekten bizi sevindirmiş oluyor.

Böyle bir eser ve nota paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederiz. Aslında bizim kayıt arşivimizde Cemil Bey'in tüm külliyâtı olması gerekir. Bunun olmaması bizim ayıbımız. Baştâcımız çünkü mâlumunuz.

Bir de câhilliğime verin (müzisyen değilim), notayı sanırsam didaktik bir şekilde olması gerektiği gibi tam detaylı yazmışsınız. Benim bilmediğim işâretler var portede, bir gün umarım bunlar hakkında da sohbet imkânına ulaşırız.

Eseri arşive aldım, kaynak olarak da belirtildiniz. Teşekkürler.
 
Mesajlar
140
Tepki Puanı
264
Yaş
37
YouTube
link
Biz teşekkür ederiz. Sizlere bir faydası oluyorsa, bu gerçekten bizi sevindirmiş oluyor.

Böyle bir eser ve nota paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederiz. Aslında bizim kayıt arşivimizde Cemil Bey'in tüm külliyâtı olması gerekir. Bunun olmaması bizim ayıbımız. Baştâcımız çünkü mâlumunuz.

Bir de câhilliğime verin (müzisyen değilim), notayı sanırsam didaktik bir şekilde olması gerektiği gibi tam detaylı yazmışsınız. Benim bilmediğim işâretler var portede, bir gün umarım bunlar hakkında da sohbet imkânına ulaşırız.

Eseri arşive aldım, kaynak olarak da belirtildiniz. Teşekkürler.
Rica ederim. Bu arada nota literatüründe zaten Cemil Bey'in taksimleri fazla yok. Tezlerde vs. yapmışlar ama bunlar literatüre geçmemiş, genelde kişisel olarak çabalanıyor. Ben bunları yapmaya devam edeceğim. Özellikle az kullanılan makamlarda yaptığı taksimleri notaya almaya çalışacağım, elimden geldiğince.
Notadaki işaretler aslında batı müziğinde sık kullanılan ama Türk makam müziğinde fazla kullanılmayan işaretler. Ama kanımca artık kullanılması gerekir. Yine de eksiklikler var. Zamanla tamamlanır inşallah. Ben de çok isterim sizinle tanışmak. Gerçekten çok büyük ve güzel bir iş yapıyorsunuz. Konservatuarların yapamadığını siz yapıyorsunuz.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Bizimle bu notaları paylaşırsanız sevinirim. Hepimizin ortak bir yeri burası ve herkesin faydalanması amacıyla bunu sizden ricâ etmiş olayım. Sâdece nota değil, başka türlü doküman ve bilgiler için de bu geçerli. Sağ olasınız.

Evet, Batı literatüründe kullanılan işâretler ama ben bizim notalarda pek görmedim ve bilmediğim işâretler var. Meselâ:

1.
1580404630156.png

2.
1580404679281.png

3.
1580404718063.png



Aslında proje olarak nota işâretleri hakkında bir bölmemiz olması lâzım vikipedimizde. Henüz o duruma gelemedik maalesef, inşallah o da olur.

Konservatuarların yapamadıkları kısmına maalesef katılıyorum. Keşke onlar bu işi üstlenseydi, onların bütçeleri daha büyük olduğu için ve akademik seviyede çalışanları olduğu için çok daha güzel ve kaliteli işler yapabilirlerdi. Belki bir gün bu olur inşallah.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
140
Tepki Puanı
264
Yaş
37
YouTube
link
Tabii açıklayayım;
1. Virgüller nefes anlamına geliyor. Yani her müzik cümlesinden sonra nefes almak gibi, duraklama.
2. İçi boş yuvarlak boş tel anlamına geliyor. Yani burdaki Neva perdesi boş tel.
3. Notalar bağlı, fakat yayı, yay bağı içinde bölerek.

Ben konservatuarda araştırma görevlisiyim. Kafama takılan ve üzüldüğüm çok konular var, malumunuzdur. İçi beni dışı sizi yakar :)
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3912
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Bilgilendirme için teşekkürler.

3. Notalar bağlı, fakat yayı, yay bağı içinde bölerek.
Bu kısmı anlayamadım. Yay bağı içinde bölerek derken ne anlama geliyor bu tam olarak?

Ben konservatuarda araştırma görevlisiyim. Kafama takılan ve üzüldüğüm çok konular var, malumunuzdur. İçi beni dışı sizi yakar
Anladım, Türkiye şartları diyorsunuz yâni :).

Konservatuarda araştırma görevlisi olarak işiniz nedir, sormam da bir sakınca var mıdır? Yâni eski eserleri falan mı araştırıyorsunuz? Bölümünüzün arşiviyle mi ilgileniyorsunuz? Hep merak etmişimdir, affınıza sığınarak sormak istedim izninizle.
 
Mesajlar
140
Tepki Puanı
264
Yaş
37
YouTube
link
Yani yayı bir tarafa çekerken ya da iterken bağ içinde notaları belli edecek şekilde bölmek. Biraz zor anlatması :D

Rica ederim. Ben müzik teorisindeyim. Arşiv değil de daha çok eğitim çalışmaları yapıyorum. Tezim Türk makam müziği besteciliğinde çok seslilik üzerine. Aynı zamanda makamların seyri ile ilgili bir kitap hazırlıyorum. Yani o makamda sadece bir seyir yazmak değil de, hangi perdeler önemlidir, eserler içinde kullanılan özel aralıklar var mıdır?, bunların çözümleri nelerdir?, makamın inici ya da çıkıcı olmasının seyre etkisi, melodik hareketleri vs.
Bu arada lisansım kompozisyon yani bestecilik. Onunla ilgili de çalışmalarım var :D
 
Üst Alt