Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bazı eserlerin (yalandır doğuştan sarhoş olduğum, sevil neşelen sevme yanarsın gibi) hem düyek hem de nim sofyan usullerinde nota yazımı mevcut. Bu yazım farkının sebebi nedir ve eseri icra ederken usulü neye göre seçelim?
Doğrusunu bilmemekle berâber, tahmin yürütmem gerekirse, sanırım bu tür farklar nota yazarlarından kaynaklanıyor. Yâni bir çok nota örneği bestekârın elinden bizlere ulaşmamış. Birileri icrâdan ya da dikte olarak notaya almış. Alırken de en temel ve basit usûl üzerinden yazmışlar.
Sanırım bu gibi durumlarda genel olarak daha "büyük" olan usûlü tercih etmek daha doğru ama emin olmak için, varsa, en eski kayıtları dinleyerek çözmek en iyi yol gibi.
Bu tempo ile doğru orantılı. Özellikle bahsettiğiniz şarkılar, bestecisi tarafından sofyan yazılsa bile, eserin temposu bu algıyı değiştirebilir. Örneğin sevil neşelen şarkısı 4 zamanlı yazılmıştır fakat buna hızlı bir tempoda eşlik ettiğiniz (alkışla) düşünün bu durumda mecburen 2/2 bir zamanla yani sebare tabir ettiğimiz bir vuruş ile karşılaşırız. Çünkü dörtlük mertebede hızlı bir parça, ister istemez sebare olur 4/4lük bir parçada. O yüzden 2 veya 4 zamanlı yazılması bu tempo değişimden gelmektedir.