Bestekâr
Hüseyin Sebilci (Hafız)
Güfte Sâhibi
Pir Sultan Abdal
Makam
Nihavend
Form
Nefes
Usûl
Düyek
Kaynak
Sanat Müziği Notaları, Mustafa Eren Güzel
Mesajlar
1549
Tepki Puanı
1974
Nihavend İlahi - Güzel aşık cevrimizi çekemezsin demedim mi


Moderatör tarafından: Nota ilk mesaja taşınmıştır.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
788
Tepki Puanı
2329
Bazı notalar yatay basılı şekilde çıkıyor. Buraya son eklenen nota da bu şekilde olduğu için, bu başlığa yazayım dedim.

Benden kaynaklanan bir sorun mu acaba? Eğer öyleyse düzeltmemin bir yolu var mı?
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3896
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Bazı notalar yatay basılı şekilde çıkıyor. Buraya son eklenen nota da bu şekilde olduğu için, bu başlığa yazayım dedim.

Benden kaynaklanan bir sorun mu acaba? Eğer öyleyse düzeltmemin bir yolu var mı?
Ekranınızda bir sorun var, ekranı çevirmeyi bir deneyiniz bence :D. Bunun gibi:

1582232236948.png


Notayı paylaşan arkadaşımız öyle koydu notaları, sizinden kaynaklanan bir durum değil yâni :).
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3896
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Telefonunuzda sabitleme tuşu vardır sanırsam. Evet ama sizi anlıyorum, haklısınız. Arkadaşın seçimine saygılıyız. Sanırsam notayı yazıcı ile çıktısını aldığınızda kağıda genişlemesine doğru olsun diye öyle tercih yapmış.
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
51
Eser:
Güzel aşık cevrimizi çekemezsin demedim mi

Bestekâr:
Hüseyin Sebilci (Hafız)

Güfte Sâhibi:
Pir Sultan Abdal

Makam:
Nihavend

Form:
Nefes

Usûl:
Düyek

Güfte:
-

Kaynak:

Diğer Bilgiler:
Arşiv No: 14199 -
Merhaba bu nefesin aslının notası mevcut mu ? Mustafa Sebilcinin okuduğu şekil günümüzdeki gibi değil. İlk bestelendiği şeklinin notası var mı ?

Aslı:

 
Mesajlar
2096
Tepki Puanı
3151
Vallahi bravo! Tezin sahibinin, danışmanın, en az 3 de jürinin pas geçtiği ayrıntıyı bir bakışta yakalamak, nasıl bir dikkatin ürünüdür?
Estağfirullah abi.

Çok teşşekkür ederim baktım, aslına oldukça yakın. Umarım tam olarak gönderdiğim videodaki okuyuşun notasını bulabilirim. Sağolun.
Oğuz Bey, @nihavend isimli üyemiz bu konularda ciddi bilgi sâhibi olmasına rağmen tevâzû edip ek bir açıklama yapmadı fakat önce kendisinin sonra da sizlerin affına sığınarak bu konuda çok ufak gevezelik edeyim. Tekke ortamında mâlûmunuz o anki şevk ya da hâl ile eserin bazen bir bölümü bazen de tamâmı farklı elhân ile okunabiliyor. Hattâ kimi zaman oracıkta irticâlen bestelenen eserler de var. Öyle ki elimizde on beş ayrı kayıt olsa on beşinde de aynı eserin farklı nağmelerle okunacağını iddia edebilirim. Bu sebeple bulduğumuz her icrâı yeniden notaya almak pek bir fayda sağlamayacaktır diye düşünüyorum.
 
Mesajlar
39
Tepki Puanı
51
Estağfirullah abi.


Oğuz Bey, @nihavend isimli üyemiz bu konularda ciddi bilgi sâhibi olmasına rağmen tevâzû edip ek bir açıklama yapmadı fakat önce kendisinin sonra da sizlerin affına sığınarak bu konuda çok ufak gevezelik edeyim. Tekke ortamında mâlûmunuz o anki şevk ya da hâl ile eserin bazen bir bölümü bazen de tamâmı farklı elhân ile okunabiliyor. Hattâ kimi zaman oracıkta irticâlen bestelenen eserler de var. Öyle ki elimizde on beş ayrı kayıt olsa on beşinde de aynı eserin farklı nağmelerle okunacağını iddia edebilirim. Bu sebeple bulduğumuz her icrâı yeniden notaya almak pek bir fayda sağlamayacaktır diye düşünüyorum.

Dediklerinize son derece hak veriyorum. Hatta Hüseyin Sebilcinin bu nefesi her seferinde farklı okuduğunu duydum. Lakin o dönemden kalan çok fazla ses kaydı yok elimizde ve bu kayıt anladığım kadarıyla en bilinen kaydı. Bu sebeple belki notay alan olmuştur diye merak edip peşine düştüm. Hak veriyorum size. Tekrardan teşekkür ederim.
 
Üst Alt