Bestekâr
İsmail Hakkı Bey (Muallim)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Hüzzam
Form
Ağır Semai
Usûl
Aksak Semai
Kaynak
Sanat Müziği Notaları
Mesajlar
176
Tepki Puanı
236
YouTube
link
Ağır Semai formunda. Bestekârıni Eyyubi Ali Rıza Şengel olarak biliyorduk. Hicbir notada da Muallim ismail hakkı bey yazılı değil zaten, neden karışmış anlamadım?
Çok teşekkür ederim.

Lütfen bana söyleyebilir misin?
Melodiyi analiz etmek ABCB'nin yapısını gösterir.

Şarkı formu,

Zemin
Nakarat
Meyan
Nakarat

İstisnalar çoktur ama genelde böyle bir yapıya sahiptir.

Batı müziği teorisi gibi ifade edilen ABCB'dir.

A = Zemin
B = Nakarat
C = Meyan
B = Nakarat

Neden Ağır Semâî?
 
Mesajlar
1582
Tepki Puanı
2705
4. Nota çok farklı olsa da aynı eser olduğunu düşünüyorum.
1. ve 3. mısralar var, diğerleri "Lafzî terennüm" mısra değiller. 2 ve 4. mısralar unutulmuş. O sebeple Ağır Semâî formunda.

yine de açık kapı bırakmak gerekirse, Eskilerin terennüm olarak kullandığı tamlamaları burada mısra olarak kullanmış da olabilir bestekâr.
 
Mesajlar
1645
Tepki Puanı
2032
İsmail Hakkı Bey arşivindeki notalarda hatırladığım kadarıyla bazen Rıza Bey bazen de Eyyubi Rıza Bey mahlaslı kişiler de Ali Rıza Şengel mi diye düşünüyorum abi, olabilir mi? Kendisi de malum Eyüplü, ney çalmıyor ama bu yönüyle Şeyh Nayi Rıza Efendi ile ayrışıyor sanki.
 
Mesajlar
1645
Tepki Puanı
2032
Hatta İsmail Hakkı Bey arşivindeki notaların birisinde "efsürde" kelimesi notaya "efserîde" diye yazılmış, o zamanki birisi için bu kelimeyi bilmemek onu da geçtim vezine uymadığını görmemek ne kadar mümkün olabilir? Acaba bazı notaları ve bu gibi hataları öğrencisi Ali Rıza Bey (Şengel) ya da başka bir öğrencisi/yardımcısı mı yaptı?
 
Mesajlar
1269
Tepki Puanı
1875
Yaş
34
İsmail Hakkı Bey arşivindeki notalarda hatırladığım kadarıyla bazen Rıza Bey bazen de Eyyubi Rıza Bey mahlaslı kişiler de Ali Rıza Şengel mi diye düşünüyorum abi, olabilir mi? Kendisi de malum Eyüplü, ney çalmıyor ama bu yönüyle Şeyh Nayi Rıza Efendi ile ayrışıyor sanki.
Ta kendisi, şüphen olmasın.
 
Üst Alt