Bestekâr
Belirsiz
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Çargah
Form
Sirto
Usûl
Nim Sofyan
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45066
Tepki Puanı
564

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Mesajlar
251
Tepki Puanı
357
Şöyle, arşivde ismail hakkı bey çargah sirto olarak başka bir eser de kaydetmiş. "Nikriz" olduğu halde yani. Udi Sedat bey'in sirtosunu da "çargahda nikriz" diye kaydetmiş. Velhasıl o pozisyonda çalınan bir eser/makam diye düşündürüyor. Rast'a taşıyınca daha sönük olacağı için belki tercih sebebiydi, veya çalım rahatlığı olabilir, ud vs enstrumanlarda. Çargahda yazılmasında bir hikmet ve gelenek var diye düşünüyorum.
 
Mesajlar
1580
Tepki Puanı
2703
Nota yazmanın tarihi ne kadar ki geleneği olsun.

Herhangi bir makamı transpoze etmek isim değiştirmek için tek başına yeterli değildir.

Muallim I. Hakkı Bey'in kendinden mütevellit ve başka meşk silsilelerince kabul görmeyen bir takım "yenilikler" peşinde olduğunu zannediyorum. Kendi icadı olan Nazlı Düyek Usulü de bunlardan biridir.
 
Mesajlar
251
Tepki Puanı
357
O açıdan düşünmemiştim, muhakkak isim değişimi için yeterli olmaz, nikrizliklerini de bir oturup sorgulamak lazım o zaman; çünki yukardaki nikrizden ziyade bir terkib/yorum gibi. Mesela ali ufki''deki gibi değil. Naçizane fikrim.

İşin içinde icad varsa bilmiyorum. İcrası çargahda ise gelenekte o anlamda, yazım olarak kasdetmedim.
 
Üst Alt