Mesajlar
425
Tepki Puanı
566
YouTube
link
Özellikle müziğimizde yer edinmiş önemli saz eserlerini meşk etmek için -bestekârının icrâ kaydı yok ise- bu eserleri kimden dinlemeliyiz? Tavır gereği kimi icrâlarda süslemelere fazlasıyla yer veriliyor, nota tartımları değişebiliyor. Bu, eserin orijinalliğine zarar verir mi? Kimisi de sade icrânın eseri durgunlaştırdığı yönünde fikir belirtiyor. Ölçüt ne olmalı?
Teşekkür ederim
 
Mesajlar
1580
Tepki Puanı
2703
Nerede, niçin çalındığı-okunduğu, süslemenin, hatta amiyane tabirle kerizin bile yapılmasında en önemli etken olsa gerek.

Tek başına veya kafa dengi bir,iki sazla yapılan enstrümantal icralarda, çalınan eserin yanında sazın ve sazende kendinin sınırlarını zorlamak, maharetini sergilemek ister. Cemil'in kendi eserlerini nasıl çaldığını biliyoruz.

Bu biraz da o dönemde nota bağımlılığınin olmamasından, bütün eserleri ezberden çalınıp okunmasından kaynaklanıyor. O yüzden herhangi bir eserin 8-10 versiyonunu görüyoruz bugün. Her ekol kendi zevkiyle yoğuruyor ezberine aldığı eseri.
 
Mesajlar
425
Tepki Puanı
566
YouTube
link
Nerede, niçin çalındığı-okunduğu, süslemenin, hatta amiyane tabirle kerizin bile yapılmasında en önemli etken olsa gerek.

Tek başına veya kafa dengi bir,iki sazla yapılan enstrümantal icralarda, çalınan eserin yanında sazın ve sazende kendinin sınırlarını zorlamak, maharetini sergilemek ister. Cemil'in kendi eserlerini nasıl çaldığını biliyoruz.

Bu biraz da o dönemde nota bağımlılığınin olmamasından, bütün eserleri ezberden çalınıp okunmasından kaynaklanıyor. O yüzden herhangi bir eserin 8-10 versiyonunu görüyoruz bugün. Her ekol kendi zevkiyle yoğuruyor ezberine aldığı eseri.
Yanıtınız için çok teşekkür ederim hocam.
 
Üst Alt