Bestekâr
Mehmet Çelebi (Kanbusu)
Güfte Sâhibi
Yok
Makam
Uşşak
Form
Peşrev
Usûl
Ağır Düyek
Kaynak
Ali Rıfat Çağatay (Koleksiyonu)
Nota Yazarı
Salih Demirtaş (Yüksek Lisans Tezi)
Mesajlar
202
Tepki Puanı
328
Eser:

Bestekâr:
Kanpos Mehmed Çelebi

Güfte Sâhibi:
Yok

Makam:

Form:

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:
Salih Demirtaş'ın tezi; Critical Edition of Hampartsum Manuscript YZPER2, in the Private Archive of Ali Rıfat Çağatay (Ali Rıfat Çağatay'ın Özel Arşivindeki YZPER2 Adlı Hampartsum Notalarının Eleştirel Neşri)

Diğer Bilgiler:
Critical commentary (değerlendirme - eleştirel yorum) bölümünden özet ve çeviri:
  • Notanın üzerinde yazan başlık "P. Üşşak, o. düeēk, K'ampusın" şeklindedir, ikinci bir müellif ise "Ḳanpōsuñ 'Uşşāḳ Peşrevi Düyek" eklemesini yapmıştır.
  • Eserin usûlü Düyek olarak belirtilmiş olsa da, usûlün Hamparsum notasında dörde bölünmesi* nedeniyle, Salih Demirtaş eseri Ağır Düyek olarak notaya almıştır.
  • Yazım genelinde usûl sonu işaretinin** kullanımı tutarsızdır.
*Hamparsum notasında usûller 2,3,4 sayılarına bölünerek gösterilir, ve bu tezde []'ya benzeyen işaretler bunu gösterir. Günümüzde bu gösterim çoğunlukla "Aksak" ve "Devr-" adlı usûllerde yapılır (Devr-i Hindî'nin 3+2+2 olarak gösterilmesi gibi), belki de (çok da doğru olmayan bir mantıkla) biraz Batılı bir bakış açısı olarak görülmesinden.

**Notada iki noktaya benzer şekilde gösterilen işaret.
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Son düzenleme:
Üst Alt