Bestekâr
Belirsiz
Güfte Sâhibi
Yok
Makam
Nişabur
Form
Peşrev
Usûl
Darb-ı Fetih
Kaynak
Hakan Cevher, Mecmû'a-ı Sâz ü Söz
Mesajlar
202
Tepki Puanı
328
Eser:

Bestekâr:
Belirsiz

Güfte Sâhibi:
Yok

Makam:

Form:

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:
Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".

Diğer Bilgiler:
  • MSS'deki Darb-ı Feth usûlü, anlaşıldığı kadarıyla, günümüzdeki usûlle zaman anlamında benzerlik gösterir; ancak darplarının aynı olup olmadığı belirsizdir, Hakan Cevher de bu usûlün açıklaması sonrasında, "Zarb-ı Fetih Usûlü ve Bu Usûlle Bestelenmiş Peşrevler Hakkında" adlı, Yalçın Tura'ya ait bir makale önerir. (Makaleyi okumadım, meraklısına bilgi olarak sunuyorum.)
  • Mülazime'nin sonunda, hiçbir notaya veya susa denk gelmeyen bir fermata işareti vardır. Constantinople adlı grup, kendi icrâlarında (öneririm, her ne kadar enstrümantasyonu döneme o kadar uymasa da, çalış tekniği açısından güzel bir icradır) bu işareti yok saymıştır. Kendi tecrübemde ise, bu işaretin "ağırlaşarak" olarak algılanması en mantıklı dinamiği vermektedir.
  • Zeyl, "uzatma", "ilave" ya da "kuyruk" demektir, ayrı bir hâne olarak algılanması gerekir, ve MSS'de sadece darb-ı feth usûllü eserlerde kullanılmıştır.
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Son düzenleme:
Üst Alt