Mesajlar
789
Tepki Puanı
2329
Şuradaki "Milk-i Cihan Sultanı" güfteli ilahiye alternatif bir nota daha ekledim. Normalde sitede bulunan 3 nota versiyonunda da güfte sahibi olarak "Şevki" yazılmış. Ki zaten eserin güftesinin son kıtasında da Şevki mahlası var. Fakat benim eklediğim, Halil Çay tarafından yazılmış son notada güfte sahibi olarak "Şah-ı Nakşibendi Muhammed..." yazılı. Dikkat ederseniz, eserin nakaratı ile bu yukarıda linkini verdiğiniz "Ya Hu ya Hu ya men Hu ya men la Hu illa Hu" güfteli ilahinin güftesi birbirine benziyor.

Velhasıl, bu dördüncü notaya, Şah-ı Nakşibend'den alınan nakarat kısmı hatırına, güfte sahibi olarak onun ismi yazılmış olabilir.
 
Mesajlar
2516
Tepki Puanı
3899
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Velhasıl, bu dördüncü notaya, Şah-ı Nakşibend'den alınan nakarat kısmı hatırına, güfte sahibi olarak onun ismi yazılmış olabilir.
O zaman seçimim doğru gibi gözüküyor.

Şuradaki "Milk-i Cihan Sultanı" güfteli ilahiye alternatif bir nota daha ekledim. Normalde sitede bulunan 3 nota versiyonunda da güfte sahibi olarak "Şevki" yazılmış. Ki zaten eserin güftesinin son kıtasında da Şevki mahlası var. Fakat benim eklediğim, Halil Çay tarafından yazılmış son notada güfte sahibi olarak "Şah-ı Nakşibendi Muhammed..." yazılı. Dikkat ederseniz, eserin nakaratı ile bu yukarıda linkini verdiğiniz "Ya Hu ya Hu ya men Hu ya men la Hu illa Hu" güfteli ilahinin güftesi birbirine benziyor.
Bundan benim çıkardığım nokta ise o zaman o güfte sâhibi "Şevki" yerine yine Bahaeddin Efendi'yi mi koymamız gerekir? Kendisi "Şevki" mahlası ile mi eserlerini kaleme alıyordu?
 
Mesajlar
789
Tepki Puanı
2329
Yok, güftekar esasen Şevki. Besteyi yapan kişi (veya notayı yazan kişi), Bahaeddin Efendi'ye saygıdan güftekar olarak onun ismini yazmayı uygun görmüş. "Bu eseri onun himmetiyle yaptım" gibisinden bir jest.

Güftenin içinde bir kıtada "Şah-ı Nakşibend" şeklinde Bahaeddin Efendi'nin adı da geçiyor zaten. Bu vesileyle güftekar Şevki'nin de ona himmet atfı yaptığı düşünülmüştür.
 
Üst Alt