Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Nota Bağları?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 69397" data-attributes="member: 5"><p>Peki klasik/gelenekten gelen saz icrâcılarımız buna gerçekten dikkat ediyorlar mı? Bilmediğimden soruyorum. Bir tanbûrî ya da ney üfleyen biri, bu duruma dikkat ediyor mu? Ayrıca, yine bilmediğimden soruyorum, usûle bağlı bile kalınsa, yine de bir müzik cümlesi içinde bir nefeste, bir "seferde" belirli yerler çalınmıyor mu ki? Yoksa icrâcı usûl geldiği zaman darp vurgusunun sesine göre mi yapıyor?</p><p></p><p></p><p>Ama yukarıda örnek gösterdim, bâzı yerlerde gerekli oluyor. Hecenin nerede bittiğini bâzen anlamak mümkün değil, bestekâr orayı sâdece sazların icrâ etmesini istemiş olabilir. Onun için gerekli olabilir. Ya da nefes pozisyonları, saz pozisyonları için ne kadar uzunlukta olduğunu okuma tekniği olarak da gerekli olabilir. Ama ben bilmediğimden soruyorum, sakın yanlış anlamayınız lütfen.</p><p></p><p></p><p></p><p>Dolap meselesi farklı bir olay. Dolap koyulduğu vakit çoğu durumda hem okumayı kolaylaştırıyor, hem de kağıtta yer kazandırıyor. Orijinalinde olmasa bile, mantıklı olan yerlerde koyulması taraftârıyım ben. Belki iki kağıda sığacak müziği 1 kağıda indirgeyebiliyor bu şekilde ve nüanstan bir ödünç vermiyor.</p><p></p><p>Artikülasyon ve süslemeler yazılmalı mıdır? Bence Batı'da olduğu gibi her müzik en ince detayına kadar zayılmalıdır istisnâlar dışında. Yâni geçenlerde [USER=393]@liberace87[/USER] Cemil Bey'in taksimlerinin notalarıni paylaştı. Tam detaylı olduğu vakit öğrenmek isteyenler bu şekilde yararlanabiliyorlar. </p><p></p><p>Ama normal bir eserin notası ise çarpma, vs. gibi süslemeler gereksiz, ancak tabii özellikle bestelerken böyle bir niyetiniz varsa, o zaman koyabilirsiniz. Yâni diyelim özellikle tanbur için bir eser yazdım, ve nerede ne zaman ne süslemesi yapılacağını bildirmek istiyorum, o zaman olur. Ama diyelim bir şarkı yazdım (ve 99% tek sesli yazıyoruz), o vakit o detaylar olmaz.</p><p></p><p>Artikülasyon ise bence olmalı ama bestekâr bunu düşünmüşse ve böyle istiyorsa. Yoksa zâten serbest oluyor, isteyen istediği gibi yorumluyor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 69397, member: 5"] Peki klasik/gelenekten gelen saz icrâcılarımız buna gerçekten dikkat ediyorlar mı? Bilmediğimden soruyorum. Bir tanbûrî ya da ney üfleyen biri, bu duruma dikkat ediyor mu? Ayrıca, yine bilmediğimden soruyorum, usûle bağlı bile kalınsa, yine de bir müzik cümlesi içinde bir nefeste, bir "seferde" belirli yerler çalınmıyor mu ki? Yoksa icrâcı usûl geldiği zaman darp vurgusunun sesine göre mi yapıyor? Ama yukarıda örnek gösterdim, bâzı yerlerde gerekli oluyor. Hecenin nerede bittiğini bâzen anlamak mümkün değil, bestekâr orayı sâdece sazların icrâ etmesini istemiş olabilir. Onun için gerekli olabilir. Ya da nefes pozisyonları, saz pozisyonları için ne kadar uzunlukta olduğunu okuma tekniği olarak da gerekli olabilir. Ama ben bilmediğimden soruyorum, sakın yanlış anlamayınız lütfen. Dolap meselesi farklı bir olay. Dolap koyulduğu vakit çoğu durumda hem okumayı kolaylaştırıyor, hem de kağıtta yer kazandırıyor. Orijinalinde olmasa bile, mantıklı olan yerlerde koyulması taraftârıyım ben. Belki iki kağıda sığacak müziği 1 kağıda indirgeyebiliyor bu şekilde ve nüanstan bir ödünç vermiyor. Artikülasyon ve süslemeler yazılmalı mıdır? Bence Batı'da olduğu gibi her müzik en ince detayına kadar zayılmalıdır istisnâlar dışında. Yâni geçenlerde [USER=393]@liberace87[/USER] Cemil Bey'in taksimlerinin notalarıni paylaştı. Tam detaylı olduğu vakit öğrenmek isteyenler bu şekilde yararlanabiliyorlar. Ama normal bir eserin notası ise çarpma, vs. gibi süslemeler gereksiz, ancak tabii özellikle bestelerken böyle bir niyetiniz varsa, o zaman koyabilirsiniz. Yâni diyelim özellikle tanbur için bir eser yazdım, ve nerede ne zaman ne süslemesi yapılacağını bildirmek istiyorum, o zaman olur. Ama diyelim bir şarkı yazdım (ve 99% tek sesli yazıyoruz), o vakit o detaylar olmaz. Artikülasyon ise bence olmalı ama bestekâr bunu düşünmüşse ve böyle istiyorsa. Yoksa zâten serbest oluyor, isteyen istediği gibi yorumluyor. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Nota Bağları?
Üst
Alt