Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Nezyen Gavsi Baykara'nın Saz Eserleri Konusunda Bazı Soru(n)lar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Garpta Makam" data-source="post: 73365" data-attributes="member: 1312"><p><strong>Rahatülervah Saz Semaisi ve Peşrevi:</strong></p><p>Bir Gavsi Baykara hayranı olarak kendisine atfedilen Rahatülervah Saz Semaisini de ele aldım, fakat beste tarzı diğer eserlerinde gözlemlediğimkinden çok farklı geldi bana. Osmanlıca başlığı çözebilmek için notaları Arapça bilen bir arkadaşa gösterdim, 'Neyzen Şevket Udi Bekrahatelervah Saz Semaisi' gibi bir şey çıkardı. Buna dayanarak tahminimce bestenin sahibi büyük bir ihtimalle Gavsi mahlasını kullanan Mahmut Şevket (Özdönmez) Bey olabilir. Fakat bu tahminin doğruluğunu ancak bu işin ehli olan insanlar ispat edebilir. Rahatülervah Peşrevi aynı şekilde incelemek lazım galiba.</p><p><strong>Buselik Saz Semaisi:</strong></p><p>Arşivde bulunan Buselik Saz Semaisi’nin ikinci sayfası – yani 4. hanenin birinci sırasından sonraki kısım – maalesef kayıp. Özel arşivlere girebilecek arkadaşlar bulabilirse çok sevindirici olur, çünkü merhum neyzenin icra etmeye çalıştığım bütün saz semaileri kulağ(ım)a hem gayet hoş gelip hem de özgün bir beste tarzı gösteriyor.</p><p>Bu arada eksik kalan kısmın bir tür sonradan canladırmasını denedim – var olan kısımdaki çeşni, melodik ve ritmik yapılara az çok sadık kalarak. Fakat makam musikisi benim için bir yabancı dil olduğu için bu müzik kültürüne aşina olan arkadaşlar için pek tatmin edici olmayabilir. Kısacası, her türlü eleştiri ve öneriye açığım (ve muhtaçım da aynı zamanda acemi olarak).</p><p>Cevaplarınızı bekliyorum!</p><p>Mikail</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Garpta Makam, post: 73365, member: 1312"] [B]Rahatülervah Saz Semaisi ve Peşrevi:[/B] Bir Gavsi Baykara hayranı olarak kendisine atfedilen Rahatülervah Saz Semaisini de ele aldım, fakat beste tarzı diğer eserlerinde gözlemlediğimkinden çok farklı geldi bana. Osmanlıca başlığı çözebilmek için notaları Arapça bilen bir arkadaşa gösterdim, 'Neyzen Şevket Udi Bekrahatelervah Saz Semaisi' gibi bir şey çıkardı. Buna dayanarak tahminimce bestenin sahibi büyük bir ihtimalle Gavsi mahlasını kullanan Mahmut Şevket (Özdönmez) Bey olabilir. Fakat bu tahminin doğruluğunu ancak bu işin ehli olan insanlar ispat edebilir. Rahatülervah Peşrevi aynı şekilde incelemek lazım galiba. [B]Buselik Saz Semaisi:[/B] Arşivde bulunan Buselik Saz Semaisi’nin ikinci sayfası – yani 4. hanenin birinci sırasından sonraki kısım – maalesef kayıp. Özel arşivlere girebilecek arkadaşlar bulabilirse çok sevindirici olur, çünkü merhum neyzenin icra etmeye çalıştığım bütün saz semaileri kulağ(ım)a hem gayet hoş gelip hem de özgün bir beste tarzı gösteriyor. Bu arada eksik kalan kısmın bir tür sonradan canladırmasını denedim – var olan kısımdaki çeşni, melodik ve ritmik yapılara az çok sadık kalarak. Fakat makam musikisi benim için bir yabancı dil olduğu için bu müzik kültürüne aşina olan arkadaşlar için pek tatmin edici olmayabilir. Kısacası, her türlü eleştiri ve öneriye açığım (ve muhtaçım da aynı zamanda acemi olarak). Cevaplarınızı bekliyorum! Mikail [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Nezyen Gavsi Baykara'nın Saz Eserleri Konusunda Bazı Soru(n)lar
Üst
Alt