Konuya cevap cer

Eser:

Nedir Bu Ettiğin Bana Revâ Mıdır Yüzü Gülşen


Bestekâr:

Belirsiz


Güfte Sâhibi:

Belirsiz


Makam:

Nişabur


Form:

Yürük Semai


Usûl:

Yürük Semai


Güfte:

Nedir bu etdiğin baña revā mıdır yüzü gülşen?

Cihān gülzārını baña ġamınla eylediñ külḥān

Beni bu mülk-i ġurbetde tek ü tenhā ķoyasın sen

Vay, baña etdiğiñ işi idemez değme kişi

Yürü ey bivefā ẓālim seni Allah'a ṣaldım ben


Bilürdüñ ben seni cānā severdim cān ile dilden

Ḥamāyil gibi ṣaķlardım yavuz gözden yavuz dilden

Seni ben iki gözümden saķınurdum değil ilden

Vay, baña etdiğiñ işi idemez değme kişi

Yürü ey bivefā ẓālim seni Allah'a ṣaldım ben


N'ola ger var ise cānā tamām eksükliği bende

Hemişe bu muķarrerdir ki eksüklik ider bende

Ķanı ol 'ahd ü peymānıñ ḥaķiķat yoğimiş sende

Vay, baña etdiğiñ işi idemez değme kişi

Yürü ey bivefā ẓālim seni Allah'a ṣaldım ben


Kaynak:

Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".


Diğer Bilgiler:

  • Eserin ilk mısrâını günümüz kurallarıyla yazıyorum.
  • Eserin melodik/şiirsel yapısını düşünerek araya koyduğum virgülü siliyorum. Anlamın bozulmasına yol açıyor.
  • Form olarak da, usûl olarak da "Semâ'i", MSS'ün sözlü eserlerinde her zaman "Yürük Semâî" işaret eder.
  • Güftenin geri kalanı büyük ihtimalle ezginin tekrârı ile seslendirilecektir.
  • Nişâbur makâmı, sâdece fasılda geçmekte olup, bu eser için Hakan Cevher'in tespitidir.


Üst Alt