Bestekâr
Ahmed Efendi (Udi, Selanikli)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Şedaraban
Form
Şarkı
Usûl
Yürük Semai
Kaynak
Sanat Müziği Notaları, Mustafa Eren Güzel

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45071
Tepki Puanı
488
Eser:
Mahzun durur her köşesi

Bestekâr:
Ahmet Efendi (Udi, Selanikli)

Güfte Sâhibi:
Belirsiz

Makam:

Form:
Şarkı

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:
Mustafa Eren Güzel | v2

Diğer Bilgiler:
Arşiv No: 7454 -
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1550
Tepki Puanı
1974
Bu eserin notasını yazdım ama bir kaç sorum olacak. Bu notada da yanlışlık olabilir, hocalarım beni düzeltirlerse sevinirim. Şöyle izah edeyim, bu güzide eserin temiz notası olmadığı için yazmaya başladım ama eserin iki yerinde duyum gerçekten mütenafir bir şekilde. Bunların birincisi notanın 2. satırının 2. ve 3. ölçüleri, bunları çalıp dinleyince 3. ölçü yanlış yazılmış gibi sanki. O 3. ölçüyü la do sol fa değil de la si sol fa deyince bir önceki ölçüyle hem aynı atlamaları yapıyor hem de uyumlu oluyor. Ne dersiniz? İkinci yanlış aktarılma ihtimali olan yeri de yazıyorum.

1. Video

2. olarak da eserin aranağme kısmında yani 4. satırın ikinci ölçüsünde ne yazıyor tam olarak? ''Re Mi♭ Mi♮ Fa♯ Mi♮ Re'' diye okudum ben. Duyum olarak da şöyle;

 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

  • 863.6 KB Görünüm: 149
Son düzenleme:
Mesajlar
1550
Tepki Puanı
1974
İkinci bahsettiğim yerin videosunu da ekledim, amacım notayı değiştirmek değil sadece ''Selanikli Ahmed Bey böyle mi bestelemiştir?'' demek :)
 
Mesajlar
1550
Tepki Puanı
1974
Bu arada bu eseri neyzen.com'da da gördüm ama ''birinci'' bahsettiğim notayı daha doğrusu bir ölçüyü yazmamışlar.
https://www.neyzen.com/nota_arsivi/02_klasik_eserler/089_sedaraban/mahzun_durur_ney.pdf

Bir başka konu da attığım linkte Mustafa Uzunoğlu Arşivi yazıyor ama aynı notayı http://www.bulentsavas.com/notalar/MAKAMLAR/SEDARABAN/MAHZUNDURURHERKOSESI.doc burada da buldum farklı isimle.

Notanın tamamını yazdım ama paylaşmaya korkuyorum yanlış bir şey yapmayayım diye.
 
Mesajlar
1550
Tepki Puanı
1974
Ikinci satırda herhangi bir tuhaflık var gibi gelmedi bana. 3lü atlamalar kullanmış. Hatta bu atlamalara hazırlık için ilk ölçüdeki son nota "sib" yerine "do bekar" olsa daha iyi olurdu :)
Do# ve Do bekar olarak da kullandım ama duyum çok iyi olmadı, sanki Selanikli Ahmet Efendi ilk cümlesinde si, do la sol (si dedi sonra si'yi atladı) yapıp bir sonraki cümlesinde la, si sol fa (la dedi sonra la'yı atladı) demek istemiş gibime geldi çünkü aynı atlamalar oluyor birisi si'den diğeri la'dan :)
 
Üst Alt