Mesajlar
202
Tepki Puanı
328
Bir de birkaç yerde (6:36-6:42, 7:34-7:38 gibi) Aksak Semai'nin eski hâli, yâni günümüz terimiyle Türk Aksağı Evferi mevcut. Ustanın usûl bilgisi geniş anlaşılan 🙂
Bu arada bence videoda oluşan daha uzun süreli düzümler gerçekten ilginç ve zorlayıcı (6:36-6:44'den 29 zamanlı bir usûl çıkarılabilir, 4 Türk Aksağı Evferi + 3 Semai olacak şekilde meselâ); bazılarıyla yenilikçi bir bestekâr saz eseri de ölçebilir aslında.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
251
Tepki Puanı
360
Bazı usuller böyle doğmuş olabilir, belki japonlarda da aksak’a benzer bir usul vardır. Semaîler benim de dikkatimi çekti @efrūḫte bence 2 farklı usulun bir kişinin elinden çıkması da çok ilginç. Nasıl denk geldi bilemiyorum. Diğer videolarına bakayım dedim çenber falan olmasın 🤣 Adam aklımızla alay ediyor olabilir.. Malesef sanki o kişi misafir sanatçı bu videoda, başka videolarda yok diye zannediyorum.
 
Mesajlar
202
Tepki Puanı
328
Bazı usuller böyle doğmuş olabilir, belki japonlarda da aksak’a benzer bir usul vardır. Semaîler benim de dikkatimi çekti @efrūḫte bence 2 farklı usulun bir kişinin elinden çıkması da çok ilginç. Nasıl denk geldi bilemiyorum. Diğer videolarına bakayım dedim çenber falan olmasın 🤣 Adam aklımızla alay ediyor olabilir.. Malesef sanki o kişi misafir sanatçı bu videoda, başka videolarda yok diye zannediyorum.
Başka videolarda olsaymış güzel olurmuş, belki birkaç usûl daha doğardı 😀
Şaka bir yana, bence gerçekten bu tür işlerde ritmik duygunun bir önemi var; sâdece tekrarlı olduğundan değil, bir şeyi aynı hızda ve aynı "düzümde" yapmanın getirdiği istikrarlılık nedeniyle. Bu insanların yaptıkları işlerde ciddi bir istikrar ihtiyâcı var, küçük ya da büyük bir yapı olsun her türlü hassas bir denge gerekiyor; nasıl birine "elinizi masaya hep aynı kuvvette vurun" dendiğinde istemeden de olsa vuruşları ritmik şekle geliyorsa, burada da benzer bir durum var bence. O yüzden belki de pek şaşmamalı birkaç usûl vurulmasına.
 
Üst Alt