Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Efsun Okur Uşşakına Ol Gamze-i Cadu - Şakir Ağa - Tanburi, Kemani, Hacı İzzet - Evcara
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Murselin" data-source="post: 79244" data-attributes="member: 378"><p>Meral Uğurlu'nun kaydının Facebook'da paylaşılması vesilesiyle farkettim, bu eserin güftesinde küçük ama önemli bir düzeltme yapmak gerekiyor. Üçüncü mısra farklı icracılar tarafından üç değişik şekilde okunuyor:</p><p></p><p>1. "Reftârı gül, endâmı reviş, yosma kıyâfet"</p><p></p><p>2. "Reftârı güzel dâire-veş, yosma kıyâfet"</p><p></p><p>3. "Reftârı güzel dâm-reviş, yosma kıyâfet"</p><p></p><p>Bunların birincisinde mânâ bozukluğu var. İkincisinde güzelin dâire gibi olduğu ifade ediliyor. Üçüncüde ise tuzağa benzer bir güzel anlatılıyor ki, mâkul duruyor.</p><p></p><p>"Hânende" mecmuâsında ise güftenin anlam açısından da yerli yerine oturan doğrusunu buluyoruz: "Reftârı güzel dâi-reviş, yosma kıyâfet" (Salınarak yürüyüşü güzel, dâvetkâr tavırlı, hoş edâlı)</p><p></p><p>Bu güftenin meşhur şâir Süleyman Dâniş'e (Ö: 1775) ait olduğu bilgisi var ancak divânında bulamadım. Diğer Dâniş'lerden biri olabilir, ya da divanda bulunmayan bir şiir olabilir. Bir gazelden alındığını düşünebileceğimiz güftede mahlâs olmaması da güfte şairi hakkında tereddüde sevk eden bir durum.</p><p></p><p>Hânende'de güftenin iki beyti daha var. Buraya düzeltilmiş güftenin tamamını yazıyorum:</p><p></p><p>Efsûn okur uşşâkına ol gamze-i câdû</p><p></p><p>Sihr etmede harût nigeh işte budur bu</p><p></p><p>Reftârı güzel dâi-reviş yosma kıyâfet</p><p></p><p>Bir âfet-i candır bakışı dîdesi âhû.</p><p></p><p></p><p></p><p>Dîvâne eder âşık-ı gam-hârını elbet</p><p></p><p>Anber gibi ol zülf-i dil-âvîz-i semen-bû</p><p></p><p>âşık nice sabreylesin ey şûh kerem kıl</p><p></p><p>Sende var iken sâhir-i çeşm ile o ebrû</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Murselin, post: 79244, member: 378"] Meral Uğurlu'nun kaydının Facebook'da paylaşılması vesilesiyle farkettim, bu eserin güftesinde küçük ama önemli bir düzeltme yapmak gerekiyor. Üçüncü mısra farklı icracılar tarafından üç değişik şekilde okunuyor: 1. "Reftârı gül, endâmı reviş, yosma kıyâfet" 2. "Reftârı güzel dâire-veş, yosma kıyâfet" 3. "Reftârı güzel dâm-reviş, yosma kıyâfet" Bunların birincisinde mânâ bozukluğu var. İkincisinde güzelin dâire gibi olduğu ifade ediliyor. Üçüncüde ise tuzağa benzer bir güzel anlatılıyor ki, mâkul duruyor. "Hânende" mecmuâsında ise güftenin anlam açısından da yerli yerine oturan doğrusunu buluyoruz: "Reftârı güzel dâi-reviş, yosma kıyâfet" (Salınarak yürüyüşü güzel, dâvetkâr tavırlı, hoş edâlı) Bu güftenin meşhur şâir Süleyman Dâniş'e (Ö: 1775) ait olduğu bilgisi var ancak divânında bulamadım. Diğer Dâniş'lerden biri olabilir, ya da divanda bulunmayan bir şiir olabilir. Bir gazelden alındığını düşünebileceğimiz güftede mahlâs olmaması da güfte şairi hakkında tereddüde sevk eden bir durum. Hânende'de güftenin iki beyti daha var. Buraya düzeltilmiş güftenin tamamını yazıyorum: Efsûn okur uşşâkına ol gamze-i câdû Sihr etmede harût nigeh işte budur bu Reftârı güzel dâi-reviş yosma kıyâfet Bir âfet-i candır bakışı dîdesi âhû. Dîvâne eder âşık-ı gam-hârını elbet Anber gibi ol zülf-i dil-âvîz-i semen-bû âşık nice sabreylesin ey şûh kerem kıl Sende var iken sâhir-i çeşm ile o ebrû [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Efsun Okur Uşşakına Ol Gamze-i Cadu - Şakir Ağa - Tanburi, Kemani, Hacı İzzet - Evcara
Üst
Alt