Bestekâr
Belirsiz
Güfte Sâhibi
Yok
Makam
Nişabur
Form
Saz Semaisi
Usûl
Yürük Semai
Kaynak
Hakan Cevher, Mecmû'a-ı Sâz ü Söz
Mesajlar
202
Tepki Puanı
328
Eser:
Efrenci

Bestekâr:
Belirsiz

Güfte Sâhibi:
Yok

Makam:

Form:

Usûl:

Güfte:
-

Kaynak:
Hakan Cevher'in doktora tezi, "Ali Ufkî Bey ve Hâzâ Mecmû'a-ı Sâz ü Söz (Transkripsiyon, İnceleme)".

Diğer Bilgiler:
  • Burada da bahsettiğim gibi, bu eser, 17-18. yüzyıllarının 6 zamanlı saz semaisi repertuvarındandır.
  • Büyük ihtimâlle, "Efrenci" sıfatı, Batılı bestekârlara bir atıf değildir. "Acemler" ve "Hindîler" genellikle makâm dünyasının içindeki yerleri belirttiklerinden, bu atıflarının tersine ve Batı'nın "Turquerie" veya "Alla Turca" tanımlarına benzer bir şekilde, bu sıfat "Batı tarzında" anlamına geliyor olabilir.
  • Her zamanki gibi, MSS'deki semai usûlü, günümüzün yürük semai usûlüne denk gelir.
  • Burada da yine hiçbir yere denk gelmeyen bir fermata işaretiyle karşılaşıyoruz. Başka bir eserde önerdiğim gibi o bölümü ağırlaşarak çalmak mantıklı olabilir.
  • "Mü." kısaltması, "Mülazime" demektir.
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Son düzenleme:
Üst Alt