Bestekâr
Abdi Efendi (Basmacı, Hanende)
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Eviç
Form
Şarkı
Usûl
Ağır Aksak
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45066
Tepki Puanı
565

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Aziz dostlarım, bir nota nüshasını, alındığı/derlendiği kaynak, notayı yazan kişi, notayazımındaki metanet ve dakiklik gibi hususları göz önünde bulundurarak elbette diğerlerine müreccah bulabilir, onu diğer notalara göre daha muteber bir konumda değerlendirebiliriz. Bazan bu kıymet ölçüsü, birbirinden epey farklı nota nüshalarını aynı itibarlı konumda görmeyi temin ve intac edebilir. Eserlerin farklı mehazlardan gelmiş versiyonlarını elbette önemsiyoruz. Ama bazan bir versiyon diğerlerine fâik gelir, bunu da görmezlikten gelemeyiz..
 
Mesajlar
1258
Tepki Puanı
1859
Yaş
34
Ha bazan da -bilhassa notası bol eserlerde- tamamen şahsi zevkin yönlendirmesiyle, bir versiyonun öne çıkması ve daha ‘muteber’ görünen diğer versiyonları adeta silip sürmesi de, görülmemiş değildir. Ancak şükür ki eski versiyonlara çoğu zaman kolaylıkla ulaşabiliyor, bazen lüzumsuz biçimde çiçeklenmiş, bazen de eserin haşmetine uymayacak sadeleştirmelere tâbi tutulmuş eserlerin daha ‘zevkli’ versiyonlarına gidebiliyoruz..
 
Mesajlar
251
Tepki Puanı
357
Haklısın abi, önce v1'i okudum bolca rast var ya, inişte de uşşak rengi kullanmamış evcle arada kalan bir ferahnak gibi geldi bana. Refik Beyi görünce dedim yakalandı bu eser. :) Irak'ı bulma/karara gitme şekli bana mı çok garip geliyor bir tek 🤷‍♂️ "evc-buselik haveran" diyeceğim neredeyse. Garip geliyor bana seyri.
 
Son düzenleme:
Mesajlar
251
Tepki Puanı
357
Derken, bu eser evcara diye de geçiyor arşivde, muhtemelen birkaç diyezle çözülür heralde. İbnulemin Bey de evcara yazmış ben sehven zannetmiştim.
 

Bütün Ekli Dosyaları İndir

  • 345.9 KB Görünüm: 40
Son düzenleme:
Üst Alt