Bestekâr
Sadettin Kaynak
Güfte Sâhibi
Belirsiz
Makam
Hicaz-Buselik
Form
Şarkı
Usûl
Düyek-Semai
Kaynak
Sanat Müziği Notaları

Makam

DîvânMakam Robotu
Mesajlar
45059
Tepki Puanı
726

Bütün Ekli Dosyaları İndir

Moderatörün son düzenlenenleri:
Mesajlar
1647
Tepki Puanı
2041
Bu ve bu gibi eserlerin makamını tanımlarken Hicaz Buselik mi demeliyiz yoksa Hicaz+Buselik (Fihrist) gibi bir tanımlama mı yapmalıyız?
 
Mesajlar
1297
Tepki Puanı
1909
Yaş
35
Güzel soru, uymuyor elbette. Onun için böyle Hicaz başlayıp, Buselik bitince çizgiyle yazacağız Hicaz-Buselik. Hatırlayınız, Kaynak’ın başka eserleri de var böyle. Segah-Nihavend bir eser: Dertliyim ruhuma hicranımı..
Hicaz Buselik ise kendi başına bir makam.
 
Mesajlar
1617
Tepki Puanı
2752
Arkadaşlar bu şarkının makamını Hicaz-Buselik yapmak ne kadar doğru oldu? Bence Hicazın içine dahil etmek en mantıklısı. Segah-Nihavend gibi ayrı bir makama geçip bitirmiyor. Zaten Hicazın kendi içinde yaptığı nağmeleri yaparak bitiriyor. Devamı gelecek diye bekliyorsunuz. Usûl haricinde bir geçiş hissi yaşamıyorsunuz.
 
Mesajlar
2513
Tepki Puanı
3920
İnternet Sayfası
link
Facebook
link
Arkadaşlar bu şarkının makamını Hicaz-Buselik yapmak ne kadar doğru oldu? Bence Hicazın içine dahil etmek en mantıklısı. Segah-Nihavend gibi ayrı bir makama geçip bitirmiyor. Zaten Hicazın kendi içinde yaptığı nağmeleri yaparak bitiriyor. Devamı gelecek diye bekliyorsunuz. Usûl haricinde bir geçiş hissi yaşamıyorsunuz.
@Mahzen-i Esrâr-ı Mûsikî Levent Abi böyle diyor?
 
Üst Alt