Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Benim Gönlüm Bir Kelebek (Her Şey Ona Karşı) - Refik Fersan - Tanburi - Nihavend
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 83169" data-attributes="member: 5"><p>Hoş geldiniz öncelikle. Sitemizin gâyesi zâten bu tür sohbetleri edebilmektir. Yeni veyâ eski bir üye olmanın bir farkı yoktur. Herkes özgürce fikrini belirtebilir sitemizde. Benim yazdıklarım kendi şahsî fikirlerimdir, yâni DîvânMakam sitesi ayrıdır, benim şahsım ayrıdır, bunu belirtmek isterim.</p><p></p><p>Söylediğiniz gibi bir eseri kaybetmiyoruz, tam aksine koruma altına almak için zâten bu konuya taşıdım, bunu da belirttim ve burada dile getirdim. Notalar 2 numaralı mesajda hâlâ duruyorlar ve herkesin erişimine açık. Bu konu da herkese açık, gizlice siteden bir eseri silmedim (ki istesem onu da yapabilirim ama ahlaklı bir duruş olmaz tabii ki). Burada şeffaf bir şekilde konuyu konuşuyoruz. Nihâî bir karar yok. Yanlış mı oldu? Hemen eski hâline getirebiliyoruz durumu.</p><p></p><p>İkincisi, söz konusu sayfayı taradım ve buraya ekliyorum. Ayrıca Levent Abi ([USER=124]@Levent Çelik[/USER] ) de bir notasını paylaştı bizimle (Refik Bey'e âit olan gözüken). Bunları bu mesaja ve ilk mesaja ekliyor olacağım birazdan.</p><p></p><p>Söylediklerinize gelirsek. Ben müzisyen değilim (bu konuda bulunan tüm diğer arkadaşlarımız müzisyenler), o yüzden zâten benim bir tahkik yapma durumum söz konusu değil. Zâten bu meseleyi de dile getiren değerli üyelerimizden Ahmet Bey ([USER=656]@Ahmet Yağmur Kucur[/USER] ) oldu. Kendisi de bir müzisyen. Sonuç olarak burada belirtilen meselenin kökü ne benim, ne de Ahmet Bey, Murat Bardakçı'dır. Kendisini tanımıyorum ama sanırım onu bir amatör klasmanına sokmak doğru olmayacaktır, hele ki kendisi Refik Bey'in kitabını yazmıştır. Yâni bizden evvel orijinal belgeleri o görmüştür ve Fahire Hanım ile de dostluğu olmuştur. Temelsiz bir durum yok ortada. Kulaktan dolma bilgiyle değil, direkt kitaptan verdik kaynağı.</p><p></p><p>Amacımız hiç bir eseri dışlamak değil. Mesele doğruluktur. Doğruluk "dışlanma, ihânet, sahiplik" gibi terimlere bakmaz. Doğru neyse odur. Bizde bunu çözmeye çalışıyoruz.</p><p></p><p>Doğru olan nedir peki? Bilmiyorum, zâten bunun için konuşuyoruz. Ortada bir "yürütme" varsa, doğru olan o eserin gerçek sâhibi ile anılmasıdır. 50 yıldır böyle değildi diye duruma nostalji gözlüğünden bakamayız. Her zaman yeni bilgiler, yeni doğrular, yeni sonuçlar çıkabilir ve o anda tüm geçmişi kapsayan veriler doğrultusunda bir yol çizmeliyiz. Refik Bey'in kitabı yeni değil ama bizim bu sitemize bu bilgi yeni düştü tâbiri câizse ve bizde ona göre bir işlem yaptık, daha doğrusu ben. Ama bu işlemi geri alabiliriz elbette, sonuca bakar.</p><p></p><p>Eserin yürütme olup olmadığı ile ilgili bir yorum yapmayacağım. Yeterli donanıma sâhip değilim. Benim bu sitedeki görevim (kendimce) yönlendirme doğrultusunda ilerlemektir. Geçmiş diğer bir çok başlığa bakabilirsiniz. Bilgili, nitelikli şahısların verdikleri bilgiler yönünde işlem yapıyorum. Bilenden öğreniyoruz, bilene danışıyoruz.</p><p>Tek söylemek istediğim şey ise şudur: bir eserin çalıntı olup olmaması tıpatıp bir kopyalama ile sâdece ölçülmez kanaatimce. O eserin yapısındaki değerli bir kurguyu almak yeterlidir. Bu bir tema olabilir, bir leitmotif, bir kaç nota, terennüm, vs. vs.</p><p>Aynı makam, aynı usûl, aynı sözler, güfte yerleşimi benzer, melodik yapı da çok benziyor, Murat Bey öyle diyor (hâliyle Fersan ailesi tarafı)... Bu kadar tesâdüf biraz zorluyor insanı açıkçası. Ama kimsenin de günâhını almayalım tabii ki.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 83169, member: 5"] Hoş geldiniz öncelikle. Sitemizin gâyesi zâten bu tür sohbetleri edebilmektir. Yeni veyâ eski bir üye olmanın bir farkı yoktur. Herkes özgürce fikrini belirtebilir sitemizde. Benim yazdıklarım kendi şahsî fikirlerimdir, yâni DîvânMakam sitesi ayrıdır, benim şahsım ayrıdır, bunu belirtmek isterim. Söylediğiniz gibi bir eseri kaybetmiyoruz, tam aksine koruma altına almak için zâten bu konuya taşıdım, bunu da belirttim ve burada dile getirdim. Notalar 2 numaralı mesajda hâlâ duruyorlar ve herkesin erişimine açık. Bu konu da herkese açık, gizlice siteden bir eseri silmedim (ki istesem onu da yapabilirim ama ahlaklı bir duruş olmaz tabii ki). Burada şeffaf bir şekilde konuyu konuşuyoruz. Nihâî bir karar yok. Yanlış mı oldu? Hemen eski hâline getirebiliyoruz durumu. İkincisi, söz konusu sayfayı taradım ve buraya ekliyorum. Ayrıca Levent Abi ([USER=124]@Levent Çelik[/USER] ) de bir notasını paylaştı bizimle (Refik Bey'e âit olan gözüken). Bunları bu mesaja ve ilk mesaja ekliyor olacağım birazdan. Söylediklerinize gelirsek. Ben müzisyen değilim (bu konuda bulunan tüm diğer arkadaşlarımız müzisyenler), o yüzden zâten benim bir tahkik yapma durumum söz konusu değil. Zâten bu meseleyi de dile getiren değerli üyelerimizden Ahmet Bey ([USER=656]@Ahmet Yağmur Kucur[/USER] ) oldu. Kendisi de bir müzisyen. Sonuç olarak burada belirtilen meselenin kökü ne benim, ne de Ahmet Bey, Murat Bardakçı'dır. Kendisini tanımıyorum ama sanırım onu bir amatör klasmanına sokmak doğru olmayacaktır, hele ki kendisi Refik Bey'in kitabını yazmıştır. Yâni bizden evvel orijinal belgeleri o görmüştür ve Fahire Hanım ile de dostluğu olmuştur. Temelsiz bir durum yok ortada. Kulaktan dolma bilgiyle değil, direkt kitaptan verdik kaynağı. Amacımız hiç bir eseri dışlamak değil. Mesele doğruluktur. Doğruluk "dışlanma, ihânet, sahiplik" gibi terimlere bakmaz. Doğru neyse odur. Bizde bunu çözmeye çalışıyoruz. Doğru olan nedir peki? Bilmiyorum, zâten bunun için konuşuyoruz. Ortada bir "yürütme" varsa, doğru olan o eserin gerçek sâhibi ile anılmasıdır. 50 yıldır böyle değildi diye duruma nostalji gözlüğünden bakamayız. Her zaman yeni bilgiler, yeni doğrular, yeni sonuçlar çıkabilir ve o anda tüm geçmişi kapsayan veriler doğrultusunda bir yol çizmeliyiz. Refik Bey'in kitabı yeni değil ama bizim bu sitemize bu bilgi yeni düştü tâbiri câizse ve bizde ona göre bir işlem yaptık, daha doğrusu ben. Ama bu işlemi geri alabiliriz elbette, sonuca bakar. Eserin yürütme olup olmadığı ile ilgili bir yorum yapmayacağım. Yeterli donanıma sâhip değilim. Benim bu sitedeki görevim (kendimce) yönlendirme doğrultusunda ilerlemektir. Geçmiş diğer bir çok başlığa bakabilirsiniz. Bilgili, nitelikli şahısların verdikleri bilgiler yönünde işlem yapıyorum. Bilenden öğreniyoruz, bilene danışıyoruz. Tek söylemek istediğim şey ise şudur: bir eserin çalıntı olup olmaması tıpatıp bir kopyalama ile sâdece ölçülmez kanaatimce. O eserin yapısındaki değerli bir kurguyu almak yeterlidir. Bu bir tema olabilir, bir leitmotif, bir kaç nota, terennüm, vs. vs. Aynı makam, aynı usûl, aynı sözler, güfte yerleşimi benzer, melodik yapı da çok benziyor, Murat Bey öyle diyor (hâliyle Fersan ailesi tarafı)... Bu kadar tesâdüf biraz zorluyor insanı açıkçası. Ama kimsenin de günâhını almayalım tabii ki. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Benim Gönlüm Bir Kelebek (Her Şey Ona Karşı) - Refik Fersan - Tanburi - Nihavend
Üst
Alt