Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Vefâ Gelmek Muhâl Oldu Nigâr-ı Dil-Pesendimden - Belirsiz - Hüseyni
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 85790" data-attributes="member: 3556"><p>Usûl-melodi kalıplarına çok girmeden konuşayım, o konuda Levent Hoca'nın sözüne karşı bir şey söylemek istemem (ki Darb usûlü vurarak çalmayı denedim, uyuyor gibi), ancak tarihsel açıdan bakıldığında, 17. yüzyılda "Darb" adlı veyâ günümüzdeki Darb usûlüne benzer bir usûl yok. Hurşit Ungay'a göre zâten bu usûl Dede Efendi'nin tertib ettiği bir usûldür (o ne kadar doğrudur bilmem, ama 19. yüzyıldan önce karşımıza çıkmadığı belli). Belki Bezmara'nın icrâ hızı ve parçanın kısalığı üzerine MSS'de semaî olarak tasnif edilmiş bir eseri şu anki anlamda sengin semaiye çevirebiliz, ancak zamânın estetiği gereği, 17. yüzyılda parçanın bu kadar ağır çalındığına pek inanmıyorum.</p><p></p><p>Şu "Veta" meselesi de ayrı bir durum; nedense Bezmara'nın çoğu albümünde böyle hatalar yapılmış, parçayı arayınca bulamıyorum bâzen, sonra da <a href="https://www.youtube.com/watch?v=kgXXEGDgMfk" target="_blank">"Ey Gönül Akın Sarayın Yıkdı Bir Nâ-Mihriban"</a> gibi bir parça adıyla karşılaşıyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 85790, member: 3556"] Usûl-melodi kalıplarına çok girmeden konuşayım, o konuda Levent Hoca'nın sözüne karşı bir şey söylemek istemem (ki Darb usûlü vurarak çalmayı denedim, uyuyor gibi), ancak tarihsel açıdan bakıldığında, 17. yüzyılda "Darb" adlı veyâ günümüzdeki Darb usûlüne benzer bir usûl yok. Hurşit Ungay'a göre zâten bu usûl Dede Efendi'nin tertib ettiği bir usûldür (o ne kadar doğrudur bilmem, ama 19. yüzyıldan önce karşımıza çıkmadığı belli). Belki Bezmara'nın icrâ hızı ve parçanın kısalığı üzerine MSS'de semaî olarak tasnif edilmiş bir eseri şu anki anlamda sengin semaiye çevirebiliz, ancak zamânın estetiği gereği, 17. yüzyılda parçanın bu kadar ağır çalındığına pek inanmıyorum. Şu "Veta" meselesi de ayrı bir durum; nedense Bezmara'nın çoğu albümünde böyle hatalar yapılmış, parçayı arayınca bulamıyorum bâzen, sonra da [URL='https://www.youtube.com/watch?v=kgXXEGDgMfk']"Ey Gönül Akın Sarayın Yıkdı Bir Nâ-Mihriban"[/URL] gibi bir parça adıyla karşılaşıyorum. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Vefâ Gelmek Muhâl Oldu Nigâr-ı Dil-Pesendimden - Belirsiz - Hüseyni
Üst
Alt