Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Türk Müziğinin İcrasının Nasıl Olması Gerektiğini Düşünüyorsunuz?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Marş Araştırmacı" data-source="post: 80717" data-attributes="member: 220"><p>Mızıkayu humayunu arştıran birisi olarak diyebilirimki, şu "modern" veyahut çoksesli müzik de Osmanlı tarzdaki çok sesli müzik, eğer bugüne kadar devam etseydi, ozaman çokdan ileride olurduk! Paul Lange Bey, Callisto Guatelli Paşa, veya Dikran Tchouhadjian gibi kişiler ve talebleri hala olsaydı, ozaman Osmanlı usulunde, Senfoni olurdu. Mesela Osmanlı döneminde Bando takımı olk önce benim bildiğime göre çok sesli notalama sisteme aranjman edilmiş bir Peşrev icra ediliyordu, bu eski bir gelenekdi. Bence T.C. nin kuruluşundan beri uyguladığı kapitalistik bir sisteminden dolayı buna ne ilgi gösterdi ( ilahilere zaten değil) ve Kültür Bankanlılığı Turizime bağlı olarak hep "para kazanmak" düşüncesiile buna ihmalkarlık yapmış.</p><p></p><p>Ondan ben genellikle çok sesli notaları topluyorum veyahut Guatelli Paşa gibi çok sesli notaya çeviriyorum. Neticede bir gelişme olsun. Ama Osmanlı bunu hep kendi tarz da yapmış, öyle sabah akşam mozart değil, notalama sistemi ile örfe, kültüre uygun musiki bestelemişler. Yanı bir yabancı osmanlının çoksesli müzikisini dinlerse ozaman çpk sesli olduğuna rağmen Osmanlı atmosferli olduğunu anlar. Mesela Dikran Tchouhadjian genellikle B-moll olarak bestelemiş. Osmanlı marşların birçoğunun kendine uygun bir karakterisik oluşturmuş.</p><p></p><p>Osmanlının musikisi de alman ların ve amerikaların gibi kendine mahsus bir karekteristlikliği var çok seslimüsikisinde.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marş Araştırmacı, post: 80717, member: 220"] Mızıkayu humayunu arştıran birisi olarak diyebilirimki, şu "modern" veyahut çoksesli müzik de Osmanlı tarzdaki çok sesli müzik, eğer bugüne kadar devam etseydi, ozaman çokdan ileride olurduk! Paul Lange Bey, Callisto Guatelli Paşa, veya Dikran Tchouhadjian gibi kişiler ve talebleri hala olsaydı, ozaman Osmanlı usulunde, Senfoni olurdu. Mesela Osmanlı döneminde Bando takımı olk önce benim bildiğime göre çok sesli notalama sisteme aranjman edilmiş bir Peşrev icra ediliyordu, bu eski bir gelenekdi. Bence T.C. nin kuruluşundan beri uyguladığı kapitalistik bir sisteminden dolayı buna ne ilgi gösterdi ( ilahilere zaten değil) ve Kültür Bankanlılığı Turizime bağlı olarak hep "para kazanmak" düşüncesiile buna ihmalkarlık yapmış. Ondan ben genellikle çok sesli notaları topluyorum veyahut Guatelli Paşa gibi çok sesli notaya çeviriyorum. Neticede bir gelişme olsun. Ama Osmanlı bunu hep kendi tarz da yapmış, öyle sabah akşam mozart değil, notalama sistemi ile örfe, kültüre uygun musiki bestelemişler. Yanı bir yabancı osmanlının çoksesli müzikisini dinlerse ozaman çpk sesli olduğuna rağmen Osmanlı atmosferli olduğunu anlar. Mesela Dikran Tchouhadjian genellikle B-moll olarak bestelemiş. Osmanlı marşların birçoğunun kendine uygun bir karakterisik oluşturmuş. Osmanlının musikisi de alman ların ve amerikaların gibi kendine mahsus bir karekteristlikliği var çok seslimüsikisinde. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Türk Müziğinin İcrasının Nasıl Olması Gerektiğini Düşünüyorsunuz?
Üst
Alt