Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Türk Müziğinin İcrasının Nasıl Olması Gerektiğini Düşünüyorsunuz?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Berâat" data-source="post: 80716" data-attributes="member: 234"><p>Cinuçen Tanrıkorur'un bir yazısı var:</p><p>""120 kişilik senfoni orkestrası Şefkefzâ makamında taksim yapan bir neyin önününde âciz, yapayalnız, çırılçıplaktır. Senfoni orkestrası Şefkefza makamında neden taksim yapsın, diyeceksiniz. O niye ben olmaya çalışsın? Ben niye o olmaya çalışayım? Onun dili ona güzeldir, çünkü onun tarih inanç, geleneklerini anlatır. Benim dilimse bana güzeldir, çünkü benim tarih, inanç, geleneklerimi yansıtır."</p><p></p><p>Bu sözler birçok şeyi açıklıyor sanırım. Tek sesli bir müziğe rağbeti artırmak için onda çok sesli ve elektronik düzenlemeler yapmak ak sakallı bir dedeye jean pantolon giydirmek gibi geliyor bana. Kültür ögesi çerçevesinden konuşacak olursak, bir kültür ögesine talebin az veya çok olması o ögenin değerini belirlemez diye düşünüyorum. Her müzik kendi içinde kendi yapısıyla değerlidir, birinin diğerine üstünlüğü son derece göreceli ve hatta biraz da gerekli olmayan bir konu bence. Yahyâ Kemal'in dizelerinde belirttiği gibi "<strong>Sönmez seher-i haşre kadar şi’r-i kadim/Bir meşaledir, devredilir elden ele" </strong>az veya çok olsun Türk müziği herhangi bir değişime ihtiyaç duymadan, özünden kopmadan ve değerini koruyarak kendisine daima dinleyici, icracı bulacaktır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berâat, post: 80716, member: 234"] Cinuçen Tanrıkorur'un bir yazısı var: ""120 kişilik senfoni orkestrası Şefkefzâ makamında taksim yapan bir neyin önününde âciz, yapayalnız, çırılçıplaktır. Senfoni orkestrası Şefkefza makamında neden taksim yapsın, diyeceksiniz. O niye ben olmaya çalışsın? Ben niye o olmaya çalışayım? Onun dili ona güzeldir, çünkü onun tarih inanç, geleneklerini anlatır. Benim dilimse bana güzeldir, çünkü benim tarih, inanç, geleneklerimi yansıtır." Bu sözler birçok şeyi açıklıyor sanırım. Tek sesli bir müziğe rağbeti artırmak için onda çok sesli ve elektronik düzenlemeler yapmak ak sakallı bir dedeye jean pantolon giydirmek gibi geliyor bana. Kültür ögesi çerçevesinden konuşacak olursak, bir kültür ögesine talebin az veya çok olması o ögenin değerini belirlemez diye düşünüyorum. Her müzik kendi içinde kendi yapısıyla değerlidir, birinin diğerine üstünlüğü son derece göreceli ve hatta biraz da gerekli olmayan bir konu bence. Yahyâ Kemal'in dizelerinde belirttiği gibi "[B]Sönmez seher-i haşre kadar şi’r-i kadim/Bir meşaledir, devredilir elden ele" [/B]az veya çok olsun Türk müziği herhangi bir değişime ihtiyaç duymadan, özünden kopmadan ve değerini koruyarak kendisine daima dinleyici, icracı bulacaktır. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Türk Müziğinin İcrasının Nasıl Olması Gerektiğini Düşünüyorsunuz?
Üst
Alt