Merhaba [USER=4888]@Zephyrion[/USER] . Transpoze(göçürme) herhangi bir makamın seslerini aralıklarını bozmadan olduğu gibi başka bir perde (nota) üzerine aktarmaktır. Meselâ; Rast makaminin sesleri olan Sol, la, si bemol (d), do... notalarını, bir üst perdeye transpoze ettiğimizde La, si, do#, re... sesleri ile Rast makamını duyabiliriz. ( Sesleri gerektiği gibi basabilmek için o makama dair repertuarı, Münir Nurettin Selçuk gibi "fem-i muhsin" ustalardan dinlemek suretiyle kulağı gönlü doldurmak lazımdır.)Kürdi makamı transpoze yapılarak Kürdilihicazkar makamı olmaz. Adından da anlaşılacağı gibi içinde Hicazkâr makamı vardır, makamın seyri itibariyle Arazbarli olarak başlayabilir vs.Basitçe "kurdiyi Rast perdesine transpoze et oldu sana Kürdilihicazkar" dense de kazın ayağı pek öyle değil Tavsiyem; yukarıda da dediğim gibi önce ana makamları kulakta yerleştirmek, sonra duyduğunu parça parça etüd etmek lazımdır. Sabır isteyen uzun bir yoldur ama herşey yerli yerince oturuverir zihninizde.Kolaylıklar dilerim.
Merhaba [USER=4888]@Zephyrion[/USER] . Transpoze(göçürme) herhangi bir makamın seslerini aralıklarını bozmadan olduğu gibi başka bir perde (nota) üzerine aktarmaktır. Meselâ; Rast makaminin sesleri olan Sol, la, si bemol (d), do... notalarını, bir üst perdeye transpoze ettiğimizde La, si, do#, re... sesleri ile Rast makamını duyabiliriz. ( Sesleri gerektiği gibi basabilmek için o makama dair repertuarı, Münir Nurettin Selçuk gibi "fem-i muhsin" ustalardan dinlemek suretiyle kulağı gönlü doldurmak lazımdır.)
Kürdi makamı transpoze yapılarak Kürdilihicazkar makamı olmaz. Adından da anlaşılacağı gibi içinde Hicazkâr makamı vardır, makamın seyri itibariyle Arazbarli olarak başlayabilir vs.
Basitçe "kurdiyi Rast perdesine transpoze et oldu sana Kürdilihicazkar" dense de kazın ayağı pek öyle değil
Tavsiyem; yukarıda da dediğim gibi önce ana makamları kulakta yerleştirmek, sonra duyduğunu parça parça etüd etmek lazımdır. Sabır isteyen uzun bir yoldur ama herşey yerli yerince oturuverir zihninizde.
Kolaylıklar dilerim.