Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Sünbül-i Siyeh Ber-Semen Mezen - Murat Ağa (Şeştari) - Buselik
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86829" data-attributes="member: 3556"><p>Efendim, eserin iki ayrı kaynaktan gelmiş olma yorumunu mantık yürüterek yapmaya çalıştım; v2'nin hem çarpmalarda, hem de atıf ve formda fark gösterdiğini düşündüğümde, v2'nin, v1,v3 ve v4'ün (büyük ihtimalle ortak) kaynağından farklı bir bağlamda yazılması en mantıklı seçenek gibi göründü gözüme.</p><p>Hem çarpma, hem de atıf, form farkları aynı kaynaktan gelen eserlerde oluşabilir tabii, bilerek ya da sehven. Ancak bunların üçünün aynı anda olduğunu ve bazı yerlerdeki nota farklarının ciddiliğini düşünürsek, bu kaynakların tek bir 'ortak notadan' gelmesinin çok düşük bir ihtimâl olduğunu düşündüm. Aynı kişinin/kişilerin icrâsından bile olsa, farklı şekillerde yazılmış ve birbirinden (en azından ilk başta) etkilenmeden intikâl etmiş olmaları bana çok daha mantıklı geldi. Yâni arada kaç tâne 'nota geçirme' işlemi olursa olsun, Leon Hancıyan'ın koleksiyonundaki varyantın farklı bir 'ilk nota/icrâ'dan geldiğini düşünmek için yeterince bilgimiz olduğunu düşünüyorum. Bunun olmadığı durumlar da aklıma gelmiyor değil, ancak çok karmaşık, ve daha önce nüsha farklarında pek rastlamadığım bir durumu gerektirdiğinden aklımda bu ihtimalleri çok yüksek görmedim.</p><p>Tabii özellikle siz doğru bulmuyorsanız hatâlı bir yorum yapmış olma ihtimâlim yüksek. Ancak söylemek istediğimi de anlatamamış olmayayım.</p><p></p><p>Eserlerin birbirine benzemesi konusunda aynı fikirdeyim sizinle, ancak gerçekten bahsi geçen, iki <em>ayrı</em> eserin <em>belirli ezgilerini kullanarak </em>yapılmış bir eser gibi bir durum varsa (ki bunun bu eser bağlamında çok istisnaî olacağını bilsem de) eserin bestekârının yanlış olacağı yorumunu yapmamıza neden olacağından, analiz etmeden net bir yorum yapmak istemedim.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86829, member: 3556"] Efendim, eserin iki ayrı kaynaktan gelmiş olma yorumunu mantık yürüterek yapmaya çalıştım; v2'nin hem çarpmalarda, hem de atıf ve formda fark gösterdiğini düşündüğümde, v2'nin, v1,v3 ve v4'ün (büyük ihtimalle ortak) kaynağından farklı bir bağlamda yazılması en mantıklı seçenek gibi göründü gözüme. Hem çarpma, hem de atıf, form farkları aynı kaynaktan gelen eserlerde oluşabilir tabii, bilerek ya da sehven. Ancak bunların üçünün aynı anda olduğunu ve bazı yerlerdeki nota farklarının ciddiliğini düşünürsek, bu kaynakların tek bir 'ortak notadan' gelmesinin çok düşük bir ihtimâl olduğunu düşündüm. Aynı kişinin/kişilerin icrâsından bile olsa, farklı şekillerde yazılmış ve birbirinden (en azından ilk başta) etkilenmeden intikâl etmiş olmaları bana çok daha mantıklı geldi. Yâni arada kaç tâne 'nota geçirme' işlemi olursa olsun, Leon Hancıyan'ın koleksiyonundaki varyantın farklı bir 'ilk nota/icrâ'dan geldiğini düşünmek için yeterince bilgimiz olduğunu düşünüyorum. Bunun olmadığı durumlar da aklıma gelmiyor değil, ancak çok karmaşık, ve daha önce nüsha farklarında pek rastlamadığım bir durumu gerektirdiğinden aklımda bu ihtimalleri çok yüksek görmedim. Tabii özellikle siz doğru bulmuyorsanız hatâlı bir yorum yapmış olma ihtimâlim yüksek. Ancak söylemek istediğimi de anlatamamış olmayayım. Eserlerin birbirine benzemesi konusunda aynı fikirdeyim sizinle, ancak gerçekten bahsi geçen, iki [I]ayrı[/I] eserin [I]belirli ezgilerini kullanarak [/I]yapılmış bir eser gibi bir durum varsa (ki bunun bu eser bağlamında çok istisnaî olacağını bilsem de) eserin bestekârının yanlış olacağı yorumunu yapmamıza neden olacağından, analiz etmeden net bir yorum yapmak istemedim. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Sünbül-i Siyeh Ber-Semen Mezen - Murat Ağa (Şeştari) - Buselik
Üst
Alt