Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Sünbül-i Siyeh Ber-Semen Mezen - Murat Ağa (Şeştari) - Buselik
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86819" data-attributes="member: 3556"><p>Benim de bu eserle ilgili bir şey dikkatimi çekti, onu söyleyeyim. En azından nota yoğunluğu, usûl-melodi-güfte ilişkisi, ve melodik tavır açısından MSS'deki nakışlarla büyük bir benzerlik var bu eserde. Yâni en azından saz eserlerinde ve bazı semaîlerde gördüğümüz, yüzyıllar içinde oluşmuş ciddi tavırsal farklılıklar yerine süsleme farkları vb. görüyoruz. Bu eseri MSS'de aynı usûldeki Uşşak Nakş ile yan yana getirdiğimizde de bu benzerlikler daha da belli oluyor.</p><p>Bu Ali Ufkî'nin notalarının icrâya büyük bir ölçüde benzediğini düşündürmek dışında, eserin günümüze çok değişmeden (ve bir Nakış olarak, kendine özgü tavrını koruyarak) geldiği izlenimini veriyor diye düşünüyorum (olan değişikliğin çoğunlukla Buselik makamının kullanımı, ya da eklenen bazı süslemelerle ilgili olması lâzım herhâlde). Bu da Ali Ufkî'nin notaya almadığı kâr türündeki eserlerin eski bir tavra görece olarak yakın bir şekilde gelebilme ihtimalini de düşündürüyor aslında.</p><p>[MEDIA=youtube]OU9WEZvbfwE[/MEDIA]</p><p>[MEDIA=youtube]OHMssNtR32Y[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86819, member: 3556"] Benim de bu eserle ilgili bir şey dikkatimi çekti, onu söyleyeyim. En azından nota yoğunluğu, usûl-melodi-güfte ilişkisi, ve melodik tavır açısından MSS'deki nakışlarla büyük bir benzerlik var bu eserde. Yâni en azından saz eserlerinde ve bazı semaîlerde gördüğümüz, yüzyıllar içinde oluşmuş ciddi tavırsal farklılıklar yerine süsleme farkları vb. görüyoruz. Bu eseri MSS'de aynı usûldeki Uşşak Nakş ile yan yana getirdiğimizde de bu benzerlikler daha da belli oluyor. Bu Ali Ufkî'nin notalarının icrâya büyük bir ölçüde benzediğini düşündürmek dışında, eserin günümüze çok değişmeden (ve bir Nakış olarak, kendine özgü tavrını koruyarak) geldiği izlenimini veriyor diye düşünüyorum (olan değişikliğin çoğunlukla Buselik makamının kullanımı, ya da eklenen bazı süslemelerle ilgili olması lâzım herhâlde). Bu da Ali Ufkî'nin notaya almadığı kâr türündeki eserlerin eski bir tavra görece olarak yakın bir şekilde gelebilme ihtimalini de düşündürüyor aslında. [MEDIA=youtube]OU9WEZvbfwE[/MEDIA] [MEDIA=youtube]OHMssNtR32Y[/MEDIA] [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Sünbül-i Siyeh Ber-Semen Mezen - Murat Ağa (Şeştari) - Buselik
Üst
Alt