Safiyuddin Urmevî'nin öncü olduğu mûsikî ekolüne "Sistemci Okul" denilir. Bu sistemde, isimleri dönem dönem değişse de genel çerçevede makamlar, "makam, âvâze, şube, terkîb" olarak dörde ayrılır. Bu konu çok daha bilimsel bir konu olmakla beraber en âmiyâne tabiri ile âvâze bugünkü "geçki/çeşni", şube ise "dörtlü/beşli" mâhiyetine tekâbül ediyor. Sistemci Okul'un bazı dizilere verdiği isimler günümüze farklı ulaşıyor ve bazı büyük edvâr sâhiplerin eserlerinde bu isimler değişim gösterebiliyor. Örneğin Nihâvend makamı Abdulbâkî Nâsır Dede'nin Tedkîk u Tahkîk adlı eserinde "eskilerin Nevâ dedikleri dizidir" diye açıklanıyor. Yahut bugün Geveşt perdesi dediğimiz Rast perdesinin altındaki 5 komalık fa diyez, eski edvârların bazılarında Rehâvî perdesi olarak geçiyor. Zengûle meselesine gelecek olursak Zirgüle ile aynı anlamdadır fakat belirttiğim gibi makam isimleri dönem dönem değişiklik gösterebildiği için günümüzdeki Zirgüle makamı ile olan alâkası ve benzerliğini bilemiyorum. Ayrıca müsaadenizle bir galât-ı meşhûru düzeltmek istiyorum: Hicâz ailesi makamlarını adlandırırken her birinin başına Hicâz yazmak (Hicâz Hümâyûn, Hicâz Uzzal, Hicâz Zirgüle) kat'iyyen doğru değil. Bunların her biri bir makamdır. Rast yahut Hüseynî ailesinden olan makamları yazarken başlarına ailenin reisinin isimleri yazılmıyor neticede. Vesselâm.