Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Sultan Veled'in Bestekârlığı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Selim Yuşa Demir" data-source="post: 88968" data-attributes="member: 2147"><p>Safiyuddin Urmevî'nin öncü olduğu mûsikî ekolüne "Sistemci Okul" denilir. Bu sistemde, isimleri dönem dönem değişse de genel çerçevede makamlar, "makam, âvâze, şube, terkîb" olarak dörde ayrılır. Bu konu çok daha bilimsel bir konu olmakla beraber en âmiyâne tabiri ile âvâze bugünkü "geçki/çeşni", şube ise "dörtlü/beşli" mâhiyetine tekâbül ediyor. Sistemci Okul'un bazı dizilere verdiği isimler günümüze farklı ulaşıyor ve bazı büyük edvâr sâhiplerin eserlerinde bu isimler değişim gösterebiliyor. Örneğin Nihâvend makamı Abdulbâkî Nâsır Dede'nin Tedkîk u Tahkîk adlı eserinde "eskilerin Nevâ dedikleri dizidir" diye açıklanıyor. Yahut bugün Geveşt perdesi dediğimiz Rast perdesinin altındaki 5 komalık fa diyez, eski edvârların bazılarında Rehâvî perdesi olarak geçiyor. Zengûle meselesine gelecek olursak Zirgüle ile aynı anlamdadır fakat belirttiğim gibi makam isimleri dönem dönem değişiklik gösterebildiği için günümüzdeki Zirgüle makamı ile olan alâkası ve benzerliğini bilemiyorum. Ayrıca müsaadenizle bir galât-ı meşhûru düzeltmek istiyorum: Hicâz ailesi makamlarını adlandırırken her birinin başına Hicâz yazmak (Hicâz Hümâyûn, Hicâz Uzzal, Hicâz Zirgüle) kat'iyyen doğru değil. Bunların her biri bir makamdır. Rast yahut Hüseynî ailesinden olan makamları yazarken başlarına ailenin reisinin isimleri yazılmıyor neticede. Vesselâm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Selim Yuşa Demir, post: 88968, member: 2147"] Safiyuddin Urmevî'nin öncü olduğu mûsikî ekolüne "Sistemci Okul" denilir. Bu sistemde, isimleri dönem dönem değişse de genel çerçevede makamlar, "makam, âvâze, şube, terkîb" olarak dörde ayrılır. Bu konu çok daha bilimsel bir konu olmakla beraber en âmiyâne tabiri ile âvâze bugünkü "geçki/çeşni", şube ise "dörtlü/beşli" mâhiyetine tekâbül ediyor. Sistemci Okul'un bazı dizilere verdiği isimler günümüze farklı ulaşıyor ve bazı büyük edvâr sâhiplerin eserlerinde bu isimler değişim gösterebiliyor. Örneğin Nihâvend makamı Abdulbâkî Nâsır Dede'nin Tedkîk u Tahkîk adlı eserinde "eskilerin Nevâ dedikleri dizidir" diye açıklanıyor. Yahut bugün Geveşt perdesi dediğimiz Rast perdesinin altındaki 5 komalık fa diyez, eski edvârların bazılarında Rehâvî perdesi olarak geçiyor. Zengûle meselesine gelecek olursak Zirgüle ile aynı anlamdadır fakat belirttiğim gibi makam isimleri dönem dönem değişiklik gösterebildiği için günümüzdeki Zirgüle makamı ile olan alâkası ve benzerliğini bilemiyorum. Ayrıca müsaadenizle bir galât-ı meşhûru düzeltmek istiyorum: Hicâz ailesi makamlarını adlandırırken her birinin başına Hicâz yazmak (Hicâz Hümâyûn, Hicâz Uzzal, Hicâz Zirgüle) kat'iyyen doğru değil. Bunların her biri bir makamdır. Rast yahut Hüseynî ailesinden olan makamları yazarken başlarına ailenin reisinin isimleri yazılmıyor neticede. Vesselâm. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Sultan Veled'in Bestekârlığı
Üst
Alt