Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Şem-i Ruhuna Cismimi Pervane Düşürdüm - Derviş Ömer - Segah
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="nihavend" data-source="post: 74665" data-attributes="member: 95"><p>Affınıza sığınarak, "Niyaz Ayini" tanımı, Mevleviliğe dair muhtelif Adab ve Erkan kitaplarında geçer. Hem, eski bir çalışma olması bakımından dikkate değecek olursa, Abdülbaki Gölpınarlı'nın; hem de, güncel bir çalışma olması bakımından dikkate değecek olursa, Hüseyin Top'un Adab ve Erkan kitabında bu bahis var. Müelliflerin mahiyetini takdiri size bırakıyorum.</p><p></p><p>Her iki eserde yer alan tanım da, tam da sizin zikrettiğimiz rivayette olduğu haliyle; 3. Selim'in talep ettiği şeyin geleneksel bir ritüel halini aldığını gösteriyor. Tanıma göre, illa örnek rivayetteki gibi padişah olmasına gerek yok, tarikatçe mühim addedilen bir misafir, ayin devam ederken memnuniyetinin bir ifadesi olarak niyaz gönderir ve mukabelenin biraz daha devamını rica eder. Bunun üzerine dördüncü selamdan sonra peşrev çalınmayıp "Niyaz Ayini" denilen fasıl başlar, ki bunun bir kısmı da, hakkında konuştuğumuz ilahi oluyor.</p><p></p><p>Bunun, tabii, bugünkü pratikte bir karşılığı olmayabilir. Zira Mevlevi Ayinleri artık bir ibadet/ritüel olmaktan ister istemez çıkmış, daha çok bir gösteri halini almış durumda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nihavend, post: 74665, member: 95"] Affınıza sığınarak, "Niyaz Ayini" tanımı, Mevleviliğe dair muhtelif Adab ve Erkan kitaplarında geçer. Hem, eski bir çalışma olması bakımından dikkate değecek olursa, Abdülbaki Gölpınarlı'nın; hem de, güncel bir çalışma olması bakımından dikkate değecek olursa, Hüseyin Top'un Adab ve Erkan kitabında bu bahis var. Müelliflerin mahiyetini takdiri size bırakıyorum. Her iki eserde yer alan tanım da, tam da sizin zikrettiğimiz rivayette olduğu haliyle; 3. Selim'in talep ettiği şeyin geleneksel bir ritüel halini aldığını gösteriyor. Tanıma göre, illa örnek rivayetteki gibi padişah olmasına gerek yok, tarikatçe mühim addedilen bir misafir, ayin devam ederken memnuniyetinin bir ifadesi olarak niyaz gönderir ve mukabelenin biraz daha devamını rica eder. Bunun üzerine dördüncü selamdan sonra peşrev çalınmayıp "Niyaz Ayini" denilen fasıl başlar, ki bunun bir kısmı da, hakkında konuştuğumuz ilahi oluyor. Bunun, tabii, bugünkü pratikte bir karşılığı olmayabilir. Zira Mevlevi Ayinleri artık bir ibadet/ritüel olmaktan ister istemez çıkmış, daha çok bir gösteri halini almış durumda. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Şem-i Ruhuna Cismimi Pervane Düşürdüm - Derviş Ömer - Segah
Üst
Alt