Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 68931" data-attributes="member: 5"><p>[USER=124]@Levent Çelik[/USER]</p><p>Haklısınız ama meşk ortamına giremeyenler de var. Teorik bakımdan sistemin doyurucu olması lâzım. Bu neden önemli. Diyelim ortaokulda çocuklara öğretilecek bu müzik. Binlerce çocuğa bir usta sanatçı bulamayacağımıza göre, açıklayıcı bir biçimde sistematik bir yapı olması lâzım. Bir doktor, anatomi kitabı okuduğu için cerrah olamaz. Praktik yaparak olabilir. Ama bir sorusu olduğu zaman gidip kitaptan bakar sorunun cevâbını. Adamın ciğerini söküp bakıp sonra yerine koymaz. Bizim de bir sorumuz olduğunda cevâbımız bence "meşk yapmak lâzım" olmamalı. Bizim de başvurabileceğimiz doyurucu bir sistemimiz olmalı. Meşk praktik olarak düşünülmeli, teoriyi gerçeğe dönüştürmek için gerekli. Ayrıca meşk ortamında bir hoca olduğu için ânında her soruya bir cevâbı olduğu için çok hızlı bir öğrenme şekli oluyor. Yoksa bir kitaptan bir sorunun cevâbını bulmak imkansız olabilir. Meşk sisteminin faydaları tartışılmaz ama teoriyi aksatmamızı gerektirmiyor kanaatimce.</p><p></p><p>[USER=393]@liberace87[/USER] </p><p>Estağfirullah. Yâni kesin bir kural yok çeşniler ile ilgili. </p><p>Peki benim çeşni târifim "bir kaç belirli notanın art arda olması" doğru mudur? En az kaç nota?</p><p></p><p>Peki bu bezmârâ makamı hangi kategoriye giriyor? Benim bu makamın târifinden anladığım burada bir çeşni zorunluluğu olmaması. Olmadığına göre Vech-i Arazbar makamının târifine uyduğundan ayrı bir makam olarak değerlendiremeyiz sonucu mu çıkmış oluyor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 68931, member: 5"] [USER=124]@Levent Çelik[/USER] Haklısınız ama meşk ortamına giremeyenler de var. Teorik bakımdan sistemin doyurucu olması lâzım. Bu neden önemli. Diyelim ortaokulda çocuklara öğretilecek bu müzik. Binlerce çocuğa bir usta sanatçı bulamayacağımıza göre, açıklayıcı bir biçimde sistematik bir yapı olması lâzım. Bir doktor, anatomi kitabı okuduğu için cerrah olamaz. Praktik yaparak olabilir. Ama bir sorusu olduğu zaman gidip kitaptan bakar sorunun cevâbını. Adamın ciğerini söküp bakıp sonra yerine koymaz. Bizim de bir sorumuz olduğunda cevâbımız bence "meşk yapmak lâzım" olmamalı. Bizim de başvurabileceğimiz doyurucu bir sistemimiz olmalı. Meşk praktik olarak düşünülmeli, teoriyi gerçeğe dönüştürmek için gerekli. Ayrıca meşk ortamında bir hoca olduğu için ânında her soruya bir cevâbı olduğu için çok hızlı bir öğrenme şekli oluyor. Yoksa bir kitaptan bir sorunun cevâbını bulmak imkansız olabilir. Meşk sisteminin faydaları tartışılmaz ama teoriyi aksatmamızı gerektirmiyor kanaatimce. [USER=393]@liberace87[/USER] Estağfirullah. Yâni kesin bir kural yok çeşniler ile ilgili. Peki benim çeşni târifim "bir kaç belirli notanın art arda olması" doğru mudur? En az kaç nota? Peki bu bezmârâ makamı hangi kategoriye giriyor? Benim bu makamın târifinden anladığım burada bir çeşni zorunluluğu olmaması. Olmadığına göre Vech-i Arazbar makamının târifine uyduğundan ayrı bir makam olarak değerlendiremeyiz sonucu mu çıkmış oluyor? [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
Üst
Alt