Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 68925" data-attributes="member: 5"><p>Bir makamı dörtlü ve beşliler oluşturuyor, bu tamam. Ama benim çeşniden anladığım belirli notaların art arda çalınmaları. Çünkü her eser belirli perdelerden oluşuyorlar ama bestekâr sonuçta belirliyor neyi nasıl dizdiğini. Her notayı kullanmayabilir. Ve belirli bir dizim olduğunda o bir çeşni oluyor. En azından ben böyle anladım kıt bilgimle.</p><p>Ve bir beste yaparken o makamın perdelerininden dışarıya çıkmamalıyız ama "şu üçlü çeşni" kullanılmalıdır diye ben makam târiflerinde görmedim. Aslında gördüm. Yazılı olanlarda yazmıyorlar ama ağızda hep "şu makamda şu çeşnisi" olur gibi bir düşünce var.</p><p></p><p>O bakımdan kafam karışık. Bestekârlarımız ne diyorlar acaba? [USER=124]@Levent Çelik[/USER] [USER=393]@liberace87[/USER]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 68925, member: 5"] Bir makamı dörtlü ve beşliler oluşturuyor, bu tamam. Ama benim çeşniden anladığım belirli notaların art arda çalınmaları. Çünkü her eser belirli perdelerden oluşuyorlar ama bestekâr sonuçta belirliyor neyi nasıl dizdiğini. Her notayı kullanmayabilir. Ve belirli bir dizim olduğunda o bir çeşni oluyor. En azından ben böyle anladım kıt bilgimle. Ve bir beste yaparken o makamın perdelerininden dışarıya çıkmamalıyız ama "şu üçlü çeşni" kullanılmalıdır diye ben makam târiflerinde görmedim. Aslında gördüm. Yazılı olanlarda yazmıyorlar ama ağızda hep "şu makamda şu çeşnisi" olur gibi bir düşünce var. O bakımdan kafam karışık. Bestekârlarımız ne diyorlar acaba? [USER=124]@Levent Çelik[/USER] [USER=393]@liberace87[/USER] [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
Üst
Alt