Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Derûnhân" data-source="post: 68809" data-attributes="member: 5"><p>Herhalde bunda hepimiz hemfikiriz.</p><p></p><p>Diğer söylenenler ile ilgili ben de kendi fikrimi ortaya koymak istiyorum izninizle.</p><p>Eskiden bu makam böyleydi, şimdi böyle diyebiliriz. O zamanları iletişim bu derecede yoktu, yâni herkes her şeyden haberdar değildi. Bir yandan bir şey oluverirken, diğer yandan aynı şey başka bir ad ile oluvermiş olabilir. Öncelikle bunları sâbitlememiz gerekir, yâni timeline (zaman çizelgesi) olarak hangi makamın hangi süreçten geçtiğini tespit edebiliriz. Buraya kadar tamam herhalde.</p><p></p><p>Ama artık çağ değişti. Artık her şeyden haberimiz var ve bilirkişi de çok. Yâni yeni bir şey ortaya koyarken herkesin süzeğinden geçebilmesi lâzım. Hâlihazırda bir makamımız varsa bir öğeyi anlatan, yine aynısını îcât etmek bence pek mantıklı değil. Bunu bu eser dışında söylüyorum, yâni bu eser o duruma girer mi girmez mi bilmiyorum. Müziğin gelişmesine bir lafımız yok, değişmesine de ancak bu müziğin temeli makam öğesi olduğu için bence değişmezi bu olması gerekir. Bir noktada herkes aynı noktada buluşup, bunun üzerine koymalıyız.</p><p></p><p>Ben müzisyen değilim, müzik ile sonradan tanıştım. Hele hele bizim bu rafine olan Makam Müziği kültürümüz ile daha geç. Ben heves ettim bunları öğrenmeye (hocasız, didaktik bir şekilde) ama kullandığım kaynaklar birbiriyle örtüşmüyorlar. Hatta bir çok noktayı atlıyorlar (notada böyle yazıyor ama biz çalarken böyle çalıyoruz gibi ya da inişte bu fa diyez fa olur gibi). Eksik kalıyor. Hevesim kırılıyor. Tam anlamıyla doyurucu bir şekilde olmuyor. Ayrıca hepsi 7-8 dizesini veriyor makamın, halbuki 5 oktav ses var. Bu makamlar nasıl genişlerler? Meselâ Erol Sayan kitabında çargâh makamı yoktur diyor. Ona olsa olsa çağdaş makamı demek lâzım diyor (latife yapıyor sanırsam). Herkes Arel-Ezgi-Uzdilek sisteminde hatâlar vardır diyor ve herkes kendi başına sistem üretmeye kalkıyor. Ortak bir noktada buluşma yok. Neden bir kurul olmaz ve bu sorunlar çözülmez anlamıyorum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Derûnhân, post: 68809, member: 5"] Herhalde bunda hepimiz hemfikiriz. Diğer söylenenler ile ilgili ben de kendi fikrimi ortaya koymak istiyorum izninizle. Eskiden bu makam böyleydi, şimdi böyle diyebiliriz. O zamanları iletişim bu derecede yoktu, yâni herkes her şeyden haberdar değildi. Bir yandan bir şey oluverirken, diğer yandan aynı şey başka bir ad ile oluvermiş olabilir. Öncelikle bunları sâbitlememiz gerekir, yâni timeline (zaman çizelgesi) olarak hangi makamın hangi süreçten geçtiğini tespit edebiliriz. Buraya kadar tamam herhalde. Ama artık çağ değişti. Artık her şeyden haberimiz var ve bilirkişi de çok. Yâni yeni bir şey ortaya koyarken herkesin süzeğinden geçebilmesi lâzım. Hâlihazırda bir makamımız varsa bir öğeyi anlatan, yine aynısını îcât etmek bence pek mantıklı değil. Bunu bu eser dışında söylüyorum, yâni bu eser o duruma girer mi girmez mi bilmiyorum. Müziğin gelişmesine bir lafımız yok, değişmesine de ancak bu müziğin temeli makam öğesi olduğu için bence değişmezi bu olması gerekir. Bir noktada herkes aynı noktada buluşup, bunun üzerine koymalıyız. Ben müzisyen değilim, müzik ile sonradan tanıştım. Hele hele bizim bu rafine olan Makam Müziği kültürümüz ile daha geç. Ben heves ettim bunları öğrenmeye (hocasız, didaktik bir şekilde) ama kullandığım kaynaklar birbiriyle örtüşmüyorlar. Hatta bir çok noktayı atlıyorlar (notada böyle yazıyor ama biz çalarken böyle çalıyoruz gibi ya da inişte bu fa diyez fa olur gibi). Eksik kalıyor. Hevesim kırılıyor. Tam anlamıyla doyurucu bir şekilde olmuyor. Ayrıca hepsi 7-8 dizesini veriyor makamın, halbuki 5 oktav ses var. Bu makamlar nasıl genişlerler? Meselâ Erol Sayan kitabında çargâh makamı yoktur diyor. Ona olsa olsa çağdaş makamı demek lâzım diyor (latife yapıyor sanırsam). Herkes Arel-Ezgi-Uzdilek sisteminde hatâlar vardır diyor ve herkes kendi başına sistem üretmeye kalkıyor. Ortak bir noktada buluşma yok. Neden bir kurul olmaz ve bu sorunlar çözülmez anlamıyorum. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Saz Semaisi - Fikret Esat Karakaya - Bezmârâ
Üst
Alt