Bu eserin makam tasnifinde haklısınız tabii, sonuçta gördüğümüz durum, sürekli Uşşak gibi seyreden ancak arada Hicaz “rengi” katılan bir ezgi olması değil, Uşşak özellikli bir ezgiden Hicaz’a geçilmesi. Ve zâten reng-i Hicaz bir makamdır diyen yok efendim. Ancak [USER=2487]@Semih Özdemir[/USER]’in dediği gibi bu olay karmaşık bence de, ve tartışma konusu olacaksa daha düzenli bir şekilde yapılmalı ve istikrarlı bir şekilde düzenlemeye gidilmeli (arşivci gibi mi davranacağız, yoksa kendi makam anlayışımıza göre eser tasnif edeceğiz?), aynı tartışma Fikret Karakaya’nın terkibi Bezmârâ makamında da yaşanmıştı; her böyle bir durum oluştuğunda aynı konuşmaları yapmak pek de mantıklı gelmiyor bana.