Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Rumeli'den Göçmen Gelir Durmadan - Sadettin Kaynak - Uşşak
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86502" data-attributes="member: 3556"><p>İşin nazarî kısmını benden daha iyi bilenler çıkacaktır eminim, ancak Uşşak-Hicaz ve Uşşak Reng-i Hicaz’ın farklı durumları ifâde ettiğini düşünüyorum.</p><p></p><p>Bildiğim kadarıyla sınıflandırıldığı makamdan farklı belirli makamsal özellikler taşıyan eserlerin ikincil bir isim ile nitelendirilmesi az da olsa görülen bir şey. Akla 17. yüzyıldan “Mülazime-i Hisar” Peşrev geliyor meselâ, şu an tam hatırlamıyorum ancak makam tasnifi ya Şehnâz ya Uzzal olması lâzım; ancak mülâzimede Hisar makâmı özelliği gösterdiğinden bu isim ile anılmış hep. Buna farklı makam demek doğru olmaz bence de.</p><p></p><p>Uşşak-Hicaz’da ise bu birincil-ikincil ayrımı yok. İkisi de makam tanımının bir parçası. Yâni aralarında ne kadar ezgisel fark olduğu bir yana, bestekârın/makam tasnifini yapan zâtın aynı şeyleri anlatmaya çalışmadığını düşünüyorum. Bununla birlikte iki eserde Hicaz özelliklerinin miktârı ve istikrârı arasında farklar da var bence.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86502, member: 3556"] İşin nazarî kısmını benden daha iyi bilenler çıkacaktır eminim, ancak Uşşak-Hicaz ve Uşşak Reng-i Hicaz’ın farklı durumları ifâde ettiğini düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla sınıflandırıldığı makamdan farklı belirli makamsal özellikler taşıyan eserlerin ikincil bir isim ile nitelendirilmesi az da olsa görülen bir şey. Akla 17. yüzyıldan “Mülazime-i Hisar” Peşrev geliyor meselâ, şu an tam hatırlamıyorum ancak makam tasnifi ya Şehnâz ya Uzzal olması lâzım; ancak mülâzimede Hisar makâmı özelliği gösterdiğinden bu isim ile anılmış hep. Buna farklı makam demek doğru olmaz bence de. Uşşak-Hicaz’da ise bu birincil-ikincil ayrımı yok. İkisi de makam tanımının bir parçası. Yâni aralarında ne kadar ezgisel fark olduğu bir yana, bestekârın/makam tasnifini yapan zâtın aynı şeyleri anlatmaya çalışmadığını düşünüyorum. Bununla birlikte iki eserde Hicaz özelliklerinin miktârı ve istikrârı arasında farklar da var bence. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Rumeli'den Göçmen Gelir Durmadan - Sadettin Kaynak - Uşşak
Üst
Alt