Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Ruhumda Bu Şeb Hicr-i Visalin Yanıyorken - Bimen Şen - Dergazaryan - Hüzzam
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Levent Çelik" data-source="post: 82121" data-attributes="member: 124"><p>Güftenin edebî türü "Şarkı" dır. ŞARKI 4 mısra olarak kullanılmaya başlamıştır, 19.yy ortalarından itibaren 5,6,7,8 mısralı olanları da yazılmış. Daha sonra da hem vezin bakımından hem de mısra bakımından serbest hâle dönüşmüştür.</p><p></p><p>"Leyla ile mecnun" hikâyesi made in arap olsa da bütün kültürlerde karşılığı olan bir konu. Bizde Ferhat ile Şirin, Kerem ile Aslı, Vamuk ile Azra...Farisîlerde Hüsrev ile Şirin var.</p><p>Konu her ne kadar kadın erkek aşkı ile başlasa da (öyle olması da gerekir) sembolik hâle dönüşüp-dönüştürülüp ilâhi aşk ile gözü artık Leyla'yi görmez görse de tanımaz duruma düşen tarifsiz bir aşk ile "mecnuna" dönen Kays'in hikayesi olur.</p><p></p><p>Her zaman bir Vâmuk u Azrâ olur âlem bu ya</p><p>Nev be nev efsâneler peydâ olur âlem bu ya...</p><p></p><p>Soruya dönersek, aşıka her renk leyla(leylî)dır.</p><p>Zaten "Hüzzam şarkıda da "Herşeyde senin hüsnünü gördüm de inandım" diyor. </p><p>Aşıkın içi hasret ile yanar. Yanan kişiye de sarı da kırmızı da siyah görünür. Git gide bu yanmadan zevk alır, bu buhran halinden hiç çıkmak istemez.</p><p></p><p>Aşk derdiyle hoşem el çek ilacimdan tabib</p><p>Kılma derman kim helâkim zehr-i dermânındadir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Levent Çelik, post: 82121, member: 124"] Güftenin edebî türü "Şarkı" dır. ŞARKI 4 mısra olarak kullanılmaya başlamıştır, 19.yy ortalarından itibaren 5,6,7,8 mısralı olanları da yazılmış. Daha sonra da hem vezin bakımından hem de mısra bakımından serbest hâle dönüşmüştür. "Leyla ile mecnun" hikâyesi made in arap olsa da bütün kültürlerde karşılığı olan bir konu. Bizde Ferhat ile Şirin, Kerem ile Aslı, Vamuk ile Azra...Farisîlerde Hüsrev ile Şirin var. Konu her ne kadar kadın erkek aşkı ile başlasa da (öyle olması da gerekir) sembolik hâle dönüşüp-dönüştürülüp ilâhi aşk ile gözü artık Leyla'yi görmez görse de tanımaz duruma düşen tarifsiz bir aşk ile "mecnuna" dönen Kays'in hikayesi olur. Her zaman bir Vâmuk u Azrâ olur âlem bu ya Nev be nev efsâneler peydâ olur âlem bu ya... Soruya dönersek, aşıka her renk leyla(leylî)dır. Zaten "Hüzzam şarkıda da "Herşeyde senin hüsnünü gördüm de inandım" diyor. Aşıkın içi hasret ile yanar. Yanan kişiye de sarı da kırmızı da siyah görünür. Git gide bu yanmadan zevk alır, bu buhran halinden hiç çıkmak istemez. Aşk derdiyle hoşem el çek ilacimdan tabib Kılma derman kim helâkim zehr-i dermânındadir. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Ruhumda Bu Şeb Hicr-i Visalin Yanıyorken - Bimen Şen - Dergazaryan - Hüzzam
Üst
Alt