Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Peşrev - Belirsiz - Buselik Aşiran
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 86541" data-attributes="member: 3556"><p>Bu eserin usûlü, notada belirtildiği gibi "Çemberli Sofyan"dır. Bu usûlün (ya da usûllerin) darplarını veyâ kullanımını gösteren bir belgeden haberdâr değilim, o yüzden Ekinci'nin bu konuda Kevserî Mecmuası incelemesinde yazdıklarını iletiyorum:</p><p></p><p>Eserin 12 zamanlı olarak Batı notasına aktarılmış Kevserî Mecmuası nüshâsını da ekliyorum.</p><p></p><p>Benden de küçük bir not:</p><p>Bu iki usûlü bir arada çalma olayı Kevserî Mecmuasında geçiyor. Kevserî'nin yazdıkları bunun kendi icâdı olduğunu düşündürse de, eğer Kantemiroğlu zamanından kalan bu eser bu şekilde icrâ ediliyorsa (ki bu da net değil) Kevserî'nin icât ettiği en fazla bir gösterim şekli olabilir. Ancak bu icrâ şeklinin mantıklı olduğunu düşündüren başka bir durum, bazı eserlerin yazılan usûlden farklı bir usûlde çalınması; bildiğim kadarıyla Ali Ufkî'nin "saklı mecmua"sında düyek ile çenber usûllerinin bâzı durumlarda yer değiştirebileceğini* gösteren ifâdeler var, ve bu icrâ şeklinin (bazı çevrelerin doğru görmemesine rağmen) bir nebze devam ettiğini biliyoruz.</p><p></p><p>*<em>"Czember vssuł ma batono il duwek li m[onsigno]ri Honende." (Usûlü Çenberdir, ancak beyefendi hânendeler Düyek vururlar.) </em> Bu konuda bkz. Judith Haug, "Ottoman and European Music inʿAlī Ufuḳī ’s Compendium, MS Turc 292: Analysis, Interpretation, Cultural Context", s. 303/320.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 86541, member: 3556"] Bu eserin usûlü, notada belirtildiği gibi "Çemberli Sofyan"dır. Bu usûlün (ya da usûllerin) darplarını veyâ kullanımını gösteren bir belgeden haberdâr değilim, o yüzden Ekinci'nin bu konuda Kevserî Mecmuası incelemesinde yazdıklarını iletiyorum: Eserin 12 zamanlı olarak Batı notasına aktarılmış Kevserî Mecmuası nüshâsını da ekliyorum. Benden de küçük bir not: Bu iki usûlü bir arada çalma olayı Kevserî Mecmuasında geçiyor. Kevserî'nin yazdıkları bunun kendi icâdı olduğunu düşündürse de, eğer Kantemiroğlu zamanından kalan bu eser bu şekilde icrâ ediliyorsa (ki bu da net değil) Kevserî'nin icât ettiği en fazla bir gösterim şekli olabilir. Ancak bu icrâ şeklinin mantıklı olduğunu düşündüren başka bir durum, bazı eserlerin yazılan usûlden farklı bir usûlde çalınması; bildiğim kadarıyla Ali Ufkî'nin "saklı mecmua"sında düyek ile çenber usûllerinin bâzı durumlarda yer değiştirebileceğini* gösteren ifâdeler var, ve bu icrâ şeklinin (bazı çevrelerin doğru görmemesine rağmen) bir nebze devam ettiğini biliyoruz. *[I]"Czember vssuł ma batono il duwek li m[onsigno]ri Honende." (Usûlü Çenberdir, ancak beyefendi hânendeler Düyek vururlar.) [/I] Bu konuda bkz. Judith Haug, "Ottoman and European Music inʿAlī Ufuḳī ’s Compendium, MS Turc 292: Analysis, Interpretation, Cultural Context", s. 303/320. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Peşrev - Belirsiz - Buselik Aşiran
Üst
Alt