Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Nedir Murâd-ı Dil-i Kûy-i Yâri Biz Biliriz - İlya - Şedaraban
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="fatih kablan" data-source="post: 87394" data-attributes="member: 2220"><p>Aslında beni bu eserin sözlerini araştırmaya sevkeden şey güftenin sözlerindeki mana bakımından kopukluk oldu. Bu haliyle murad-ı dil-i kûy veya mürde-i hun gibi terkipler pek manalı gelmedi ve içime sinmedi benim. </p><p></p><p>Bence bir şiir güfte olarak kullanılırken bestekarı tarafından bilinçli olarak değişikliğe uğramışsa veyahut zamanla hanendeler tarafından değiştirildiği haliyle şöhret bulmuşsa o esere sonradan bir müdahale gereksiz ve yersiz olur. Ancak öyle sanıyorum bazı güfteler bestekarın veya hanendelerin bilinçli tasarrufları ile değil farklı sebeplerle bozulmaya uğrayabiliyor. Acaba böyle yerlerde güfteyi tashih edebileceğimiz bir divan varken şairin hatırını da gözeterek divandaki halinden istifade etmek daha yerinde olmaz mı?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fatih kablan, post: 87394, member: 2220"] Aslında beni bu eserin sözlerini araştırmaya sevkeden şey güftenin sözlerindeki mana bakımından kopukluk oldu. Bu haliyle murad-ı dil-i kûy veya mürde-i hun gibi terkipler pek manalı gelmedi ve içime sinmedi benim. Bence bir şiir güfte olarak kullanılırken bestekarı tarafından bilinçli olarak değişikliğe uğramışsa veyahut zamanla hanendeler tarafından değiştirildiği haliyle şöhret bulmuşsa o esere sonradan bir müdahale gereksiz ve yersiz olur. Ancak öyle sanıyorum bazı güfteler bestekarın veya hanendelerin bilinçli tasarrufları ile değil farklı sebeplerle bozulmaya uğrayabiliyor. Acaba böyle yerlerde güfteyi tashih edebileceğimiz bir divan varken şairin hatırını da gözeterek divandaki halinden istifade etmek daha yerinde olmaz mı? [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Eser (Nota) Arşivi
Eser (Nota) Arşivi
Nedir Murâd-ı Dil-i Kûy-i Yâri Biz Biliriz - İlya - Şedaraban
Üst
Alt