Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Mûsikî Tekâmül Dersleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="orkun zafer özgelen" data-source="post: 85516" data-attributes="member: 393"><p>"Terkip</p><p>Bezm-i Tarab makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı Nihavend makamı gibi olup, farkı ise Neva perdesi yerine Sabâ perdesi, Şûri perdesi yerine Hüseyni perdeleri kullanarak yine makam-ı Nihavendin seyri ile perde-i Rastta karar ider"</p><p></p><p>"Terkip</p><p>Sûzinâk makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı dört şubeden biri olan Segâh kolundan Hüzzam makamını icra edip Segâh perdesine geldikde Segâh perdesini Hicaz perdesi ittihaz edip Rast perdesi üzerinde Hümayun zirgüle makamının seyri ile Rast perdesinde karar ider"</p><p></p><p>Bezm-i Tarab makamı bugün çok kullanılan bir makam olmasa da, İsmail Hakkı Bey verdiği seyir tarifine mükabil, Neva perdesi yerine bugün kullanılmayan Sabâ perdesi (perdesi) kullanmış ve yine bugün kullanılmayan Şûri perdesi (Mi bemol) yerine Hüseyni perdesi kullanarak Nihavend makamı gibi karar vermiştir. Makam bütüncül olarak Sabâ perdesi kullanan Nihavend-i kebir makamını andırmaktadır. </p><p></p><p>Sûzinâk makamı Hüzzam ile ilişkilendirilmiş ve bugün Zirgüleli Sûzinâk makamı olarak kullanılan makamın seyri tarif edilmiştir. Arel sisteminde Zirgüleli Hicaz makamının şeddi olarak verilen makam, İsmail Hakkı'da da benzer şekilde Rast perdesinde Hümayun Zirgüle makamı gibi karar verildiği söylenerek, şed kavramı kullanılmasa da, 'yerine' kelimesi kullanılarak şed anlamı verilmektedir. Bu bir nevi makamın başka perdeye aktarılmasıdır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="orkun zafer özgelen, post: 85516, member: 393"] "Terkip Bezm-i Tarab makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı Nihavend makamı gibi olup, farkı ise Neva perdesi yerine Sabâ perdesi, Şûri perdesi yerine Hüseyni perdeleri kullanarak yine makam-ı Nihavendin seyri ile perde-i Rastta karar ider" "Terkip Sûzinâk makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı dört şubeden biri olan Segâh kolundan Hüzzam makamını icra edip Segâh perdesine geldikde Segâh perdesini Hicaz perdesi ittihaz edip Rast perdesi üzerinde Hümayun zirgüle makamının seyri ile Rast perdesinde karar ider" Bezm-i Tarab makamı bugün çok kullanılan bir makam olmasa da, İsmail Hakkı Bey verdiği seyir tarifine mükabil, Neva perdesi yerine bugün kullanılmayan Sabâ perdesi (perdesi) kullanmış ve yine bugün kullanılmayan Şûri perdesi (Mi bemol) yerine Hüseyni perdesi kullanarak Nihavend makamı gibi karar vermiştir. Makam bütüncül olarak Sabâ perdesi kullanan Nihavend-i kebir makamını andırmaktadır. Sûzinâk makamı Hüzzam ile ilişkilendirilmiş ve bugün Zirgüleli Sûzinâk makamı olarak kullanılan makamın seyri tarif edilmiştir. Arel sisteminde Zirgüleli Hicaz makamının şeddi olarak verilen makam, İsmail Hakkı'da da benzer şekilde Rast perdesinde Hümayun Zirgüle makamı gibi karar verildiği söylenerek, şed kavramı kullanılmasa da, 'yerine' kelimesi kullanılarak şed anlamı verilmektedir. Bu bir nevi makamın başka perdeye aktarılmasıdır. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Mûsikî Tekâmül Dersleri
Üst
Alt