Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Mûsikî Tekâmül Dersleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="orkun zafer özgelen" data-source="post: 84909" data-attributes="member: 393"><p>"Terkip</p><p>Nihavend makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam dört şubeden biri olan Dügâh kolundan Buselik makamını Rast perdesinde icra etmekle olur. Lakin Buselik makamının yani çarı yek perdelerinden farkı olduğundan Buselik makamı sırasına müracaat olunur"</p><p></p><p>"Terkip</p><p>Neveser makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı Nihavend makamı gibi olup, farkı ise Çargâh perdesi yerine ekseri Hicaz perdesi kullandığından Nihavendden ayrulub Neveser makamı denilmiştir"</p><p></p><p>İsmail Hakkı Bey Nihavend makamını Arel'de olduğu gibi Buselik makamının Rast perdesindeki hali olarak ele almıştır. Bununla beraber 'şed' ifadesini kullanmamıştır. Çarı yek yani çeyrek ifadesi tahminimce Buselik'teki Buselik-Çargâh, Nihavend'deki Dügâh-Kürdi perdelerini ifade etmektedir. Kısaca Buselik makamındaki çeyrek ses ile Nihavend'deki çeyrek sesler farklıdır denilmek istendiği düşünülebilir. Bununla beraber Nihavend perdesinden bahsetmemesi ve seyrin Buselik makamı gibi olduğunu yazması, Arel'den önce de bu anlayışın olduğunu, bize göstermektedir.</p><p></p><p>Neveser makamı ise Nihavend makamı ile ilişkilendirilip, yalnızca Hicaz yani do diyez perdesi kullandığından bu adı aldığı söylenmektedir. Bununla beraber bugün Nikriz çeşnisinden dolayı, Nikriz ile de bağlantısı olduğunu bildiğimiz Neveser makamının Neva üzerinde Hicaz yapmasından bahsedilmemektedir.</p><p></p><p>Neveser makamı ile ilgili benim fikrim ise henüz tam net değildir. İçinde bir çok makam taşıyan bir mürekkep makam olduğu söylenebilir. Nihavend, Dügâh'ta Hicaz, Nikriz, Neva'da Hümayun, gibi makamlardan ödünç nağmeler ve çeşniler aldığı söylenebilir. Oldukça komplike bir makam kanımca</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="orkun zafer özgelen, post: 84909, member: 393"] "Terkip Nihavend makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam dört şubeden biri olan Dügâh kolundan Buselik makamını Rast perdesinde icra etmekle olur. Lakin Buselik makamının yani çarı yek perdelerinden farkı olduğundan Buselik makamı sırasına müracaat olunur" "Terkip Neveser makamının seyri: Rast perdesinde karar eden bu makam aynı Nihavend makamı gibi olup, farkı ise Çargâh perdesi yerine ekseri Hicaz perdesi kullandığından Nihavendden ayrulub Neveser makamı denilmiştir" İsmail Hakkı Bey Nihavend makamını Arel'de olduğu gibi Buselik makamının Rast perdesindeki hali olarak ele almıştır. Bununla beraber 'şed' ifadesini kullanmamıştır. Çarı yek yani çeyrek ifadesi tahminimce Buselik'teki Buselik-Çargâh, Nihavend'deki Dügâh-Kürdi perdelerini ifade etmektedir. Kısaca Buselik makamındaki çeyrek ses ile Nihavend'deki çeyrek sesler farklıdır denilmek istendiği düşünülebilir. Bununla beraber Nihavend perdesinden bahsetmemesi ve seyrin Buselik makamı gibi olduğunu yazması, Arel'den önce de bu anlayışın olduğunu, bize göstermektedir. Neveser makamı ise Nihavend makamı ile ilişkilendirilip, yalnızca Hicaz yani do diyez perdesi kullandığından bu adı aldığı söylenmektedir. Bununla beraber bugün Nikriz çeşnisinden dolayı, Nikriz ile de bağlantısı olduğunu bildiğimiz Neveser makamının Neva üzerinde Hicaz yapmasından bahsedilmemektedir. Neveser makamı ile ilgili benim fikrim ise henüz tam net değildir. İçinde bir çok makam taşıyan bir mürekkep makam olduğu söylenebilir. Nihavend, Dügâh'ta Hicaz, Nikriz, Neva'da Hümayun, gibi makamlardan ödünç nağmeler ve çeşniler aldığı söylenebilir. Oldukça komplike bir makam kanımca [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Mûsikî Tekâmül Dersleri
Üst
Alt