Ana Sayfa
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Eser (Nota) Arşivi
Yeni Mesajlar
Kayıt Arşivi
Yeni Mesajlar
Köşe Yazıları
Yeni yazılar
Yeni yorumlar
Yazı dizisi
Yazıları ara
Ansiklopedi
Yeni maddeler
Yeni yorumlar
Yeni puanlamalar
Ansiklopedi'de ara
Bizimle Paylaşın!
Giriş Yap
Kayıt Ol
Türkçe (TR)
Dil Seçici
English (US)
Türkçe (TR)
Neler Yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni Mesajlar
Forumlarda Ara
Menü
Giriş Yap
Kayıt Ol
Install the app
Yükle
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="efrūḫte" data-source="post: 84980" data-attributes="member: 3556"><p>0:01'den 0:08'e, uzun bir notayla başlanıp açıkça ritmik bir bölüme giriliyor (notaların arasındaki mesafeler düzenli), ancak notaya almadan nasıl bir metrik ölçü oluştuğunu anlamak çok zor, sonda da bir uzun nota var.</p><p>0:09'dan 0:12'ye bir ritm değişikliğinden sonra "2+2+3" diye tasnif edebileceğimiz bir ritm var, ancak o son uzun nota işi karıştırıyor, uzun notayı ritimsiz bölümden sayarsak "4+4+3" gibi bir tasnif gerekiyor. Bu karmaşıklığa rağmen notaların arasında kesinlikle düzenli aralıklar mevcut.</p><p>0:16'den 0:18 olan bölümü bir kalıba sokmak daha zor. İki ayrı "ritmik öz", arada bir tempo azalması var gibi yorumlayabilsek de bunun yerine serbest ritm demek daha doğru olabilir.</p><p>0:18'den 0:21'e olan bölüm sâdece bir "3" kalıbından ibaret olsa da notaların aralıklarında net bir düzen vardır.</p><p>0:21'den 0:25'olan bölümü hiçbir kalıba sokamadım.</p><p>0:25'den 0:28'e bir ritmli bölüm var, "8+7" denilebilir.</p><p>0:28'den 0:40'a kadar olan bölüm ritmik, ancak metrik değil, nasıl baktığımıza bağlı olarak her yere stresi koyabiliriz. Bazı yerlerde ise sus veya ifâde değişimi olarak algılanabilecek yerler var. Karâra yaklaştıkça daha metrik bir hâl alıyor icrâ, 0:34'den sonrasının notaya alınırsa çok iyi çıkarılabileceğini düşünüyorum.</p><p>(İlk karârdan sonrasını yapamadım, ancak benzer sonuçlar elde edilir diye düşünüyorum.)</p><p></p><p>Sonuç olarak, bazı yerleri uymuyor gibi, ancak genel bir şablon olarak "ritimsiz veya uzun notalı bölüm + ritimli bölüm + ritimsiz veya uzun notalı bölüm" mantığı var. Bunu şablon olarak uygulayıp arada ritmi veya kalıbı bozarak bir şeyler yapılabilir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efrūḫte, post: 84980, member: 3556"] 0:01'den 0:08'e, uzun bir notayla başlanıp açıkça ritmik bir bölüme giriliyor (notaların arasındaki mesafeler düzenli), ancak notaya almadan nasıl bir metrik ölçü oluştuğunu anlamak çok zor, sonda da bir uzun nota var. 0:09'dan 0:12'ye bir ritm değişikliğinden sonra "2+2+3" diye tasnif edebileceğimiz bir ritm var, ancak o son uzun nota işi karıştırıyor, uzun notayı ritimsiz bölümden sayarsak "4+4+3" gibi bir tasnif gerekiyor. Bu karmaşıklığa rağmen notaların arasında kesinlikle düzenli aralıklar mevcut. 0:16'den 0:18 olan bölümü bir kalıba sokmak daha zor. İki ayrı "ritmik öz", arada bir tempo azalması var gibi yorumlayabilsek de bunun yerine serbest ritm demek daha doğru olabilir. 0:18'den 0:21'e olan bölüm sâdece bir "3" kalıbından ibaret olsa da notaların aralıklarında net bir düzen vardır. 0:21'den 0:25'olan bölümü hiçbir kalıba sokamadım. 0:25'den 0:28'e bir ritmli bölüm var, "8+7" denilebilir. 0:28'den 0:40'a kadar olan bölüm ritmik, ancak metrik değil, nasıl baktığımıza bağlı olarak her yere stresi koyabiliriz. Bazı yerlerde ise sus veya ifâde değişimi olarak algılanabilecek yerler var. Karâra yaklaştıkça daha metrik bir hâl alıyor icrâ, 0:34'den sonrasının notaya alınırsa çok iyi çıkarılabileceğini düşünüyorum. (İlk karârdan sonrasını yapamadım, ancak benzer sonuçlar elde edilir diye düşünüyorum.) Sonuç olarak, bazı yerleri uymuyor gibi, ancak genel bir şablon olarak "ritimsiz veya uzun notalı bölüm + ritimli bölüm + ritimsiz veya uzun notalı bölüm" mantığı var. Bunu şablon olarak uygulayıp arada ritmi veya kalıbı bozarak bir şeyler yapılabilir. [/QUOTE]
Alıntı ekle...
Kullanıcı Doğrulaması
Gönder
Ana Sayfa
Klasik Türk Mûsikîsi (Alaturka)
Müzik Sohbetleri
Michail Cholevas - Rhythmical And Metric Organisation Of Music Phrases In Taksims (≈Taksimlerde Melodik İfadelerin Ritmik ve Metrik Organizasyonu)
Üst
Alt